Ενας 18χρονος Γερμανός εμαθε με τον πιο σκληρό τρόπο ότι οι κανόνες του Κ.Ο.Κ. δεν είναι για να παραβιάζονται, πόσο μάλλον όταν σχετίζονται με τον ερυθρό σηματοδότη.
Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε στο Βισμπάντεν της Γερμανίας, όπου ένας 18χρονος αρχάριος οδηγός κατάφερε να παραβιάσει οκτώ κόκκινα φανάρια μέσα σε μόλις δύο λεπτά, προκαλώντας την άμεση αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης μετά από μόλις 28 ημέρες κατοχής του.
Η αστυνομία της περιοχής, που είχε κινητοποιηθεί για να εντοπίσει τυχόν παραβάσεις, δεν πίστευε στα μάτια της όταν είδε τον νεαρό μοτοσικλετιστή να διαπράττει διαδοχικές παραβάσεις κόκκινου φαναριού.
Σύμφωνα με την τοπική ειδησεογραφική πηγή Hessenschau, το περιστατικό συνέβη στις αρχές Αυγούστου, όταν οι αστυνομικοί παρατήρησαν τον νεαρό οδηγό να περνάει ένα κόκκινο φανάρι.
Χρησιμοποιώντας μια κινητή κάμερα, ακολούθησαν τον μοτοσικλετιστή και κατέγραψαν το σοκαριστικό γεγονός. Ο οδηγός δεν σταμάτησε σε κανένα από τα επόμενα φανάρια, με αποτέλεσμα να παραβιάσει συνολικά οκτώ φανάρια σε λιγότερο από δύο λεπτά.
Τα φανάρια αυτά βρίσκονται στο κέντρο της πόλης, σε μικρή απόσταση το ένα από το άλλο, και όλα είχαν ήδη αλλάξει σε κόκκινο.
Η αστυνομία του Βισμπάντεν χαρακτήρισε το περιστατικό ως εξαιρετικά σπάνιο, τονίζοντας ότι δεν είχαν ξαναδεί κάτι παρόμοιο. Η υπόθεση είναι πλέον στα χέρια της κεντρικής υπηρεσίας επιβολής προστίμων στο Κάσελ, η οποία θα αποφασίσει αν ο 18χρονος θα τιμωρηθεί για κάθε μία από τις οκτώ παραβάσεις ή αν θα υπάρξει κάποια μείωση στην τελική ποινή λόγω του αριθμού των παραβάσεων.
Το πρόστιμο, ωστόσο, αναμένεται να είναι βαρύ. Από τα οκτώ φανάρια, τα επτά ήταν ήδη κόκκινα για περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο, γεγονός που συνεπάγεται πρόστιμο ύψους 200 ευρώ για κάθε παράβαση και δύο βαθμούς στο σύστημα ποινών, σύμφωνα με την τοπική νομοθεσία. Εάν ο οδηγός είχε περάσει κάποιο από τα φανάρια που ήταν κόκκινα για λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, το πρόστιμο θα ήταν 90 ευρώ και ένας βαθμός.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν ορισμένες εξαιρέσεις όπου η παραβίαση ενός κόκκινου φαναριού είναι επιτρεπτή. Για παράδειγμα, όταν ένα όχημα έκτακτης ανάγκης πρέπει να μεταβεί άμεσα σε κάποιο συμβάν, αν υπάρχει πράσινο βέλος δίπλα στο κόκκινο φανάρι, ή σε περίπτωση που το φανάρι είναι ελαττωματικό και δεν αλλάζει χρώμα.
Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις, η παραβίαση κόκκινου φαναριού είναι παράνομη και τιμωρείται αυστηρά, με αρκετές πόλεις στο εξωτερικό να χρησιμοποιούν ραντάρ για να εντοπίζουν τους παραβάτες. Αυτά τα ραντάρ ενεργοποιούνται όταν ένα όχημα περνά τη γραμμή στάσης ενώ το φανάρι είναι κόκκινο, καταγράφοντας την παράβαση. Αντίστοιχες κάμερες έχουν δρομολογηθεί να τοποθετηθούν και σε 388 φανάρια της Αθήνας, τα οποία θα επιλεγούν από τις αρμόδιες αρχές βάσει επικινδυνότητας.
Στην Ελλάδα, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη επιφέρει πρόστιμο 700 ευρώ, με αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για 60 μέρες και άδεια οδήγησης για 20 μέρες. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το άρθρο 45 του Ποινικού Κώδικα, όποιος παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις, ως εξής:
Με φυλάκιση έως τρία (3) έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.
Με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο.
Με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις.
Με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου, ενώ αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Τώρα ο νεαρός οδηγός περιμένει την απόφαση της αρμόδιας αρχής για να μάθει το ακριβές ύψος του προστίμου και τις συνέπειες που θα αντιμετωπίσει.
carandmotor.gr