Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024

Το Πολεμικό Ναυτικό «εκδίωξε» τα ρωσικά τάνκερ από τον Λακωνικό κόλπο - Στο μάτι του κυκλώνα Ελλάδα

 
Ο βαθμός εμπλοκής στη ρωσοουκρανική σύγκρουση κλιμακώνεται επικίνδυνα, με τη στάση της κυβέρνησης Μητσοτάκη να καθιστούν τη χώρα μας ρωσικό στόχο και μάλιστα αρκετά ευάλωτο.

Η επέκταση των επιχειρήσεων στα εθνικά ύδατα σηματοδοτεί... κόκκινο συναγερμό για την Ελλάδα και ιδιαίτερα για το Πολεμικό Ναυτικό.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Bloomberg, υπό την πίεση του ΠΝ, οι έμποροι ρωσικού πετρελαίου απομακρύνθηκαν από τα νερά του Λακωνικού κόλπου.
Μάλιστα, οι ελληνικές επιχειρήσεις διεξάγονται από τον περασμένο μήνα, με το ελληνικό Ναυτικό να πραγματοποιεί ασκήσεις στην τοποθεσία όπου διεξαγόταν μέχρι πρότινος το εμπόριο, σε μια προσπάθεια να το αποτρέψει.
Σε αυτό το πλαίσιο, λέει το διεθνές πρακτορείο, ο ρωσικός σκιώδης στόλος βρήκε νέα τοποθεσία για τη μεταφόρτωση φορτίων αργού στη Μεσόγειο, ένδειξη του πόσο δύσκολο είναι να περιοριστεί μια δραστηριότητα που ανησυχεί ιδιαίτερα τόσο τις ρυθμιστικές αρχές όσο και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις.
Δεξαμενόπλοια μεταφορτώνουν την υψηλή ρωσική πετρελαϊκή ποικιλία Ουραλίων από μικρότερα τάνκερ κοντά στην πόλη Nαντόρ στο ανατολικό άκρο της ακτής του Μαρόκου στη Μεσόγειο.
Το Rolin, πλοίο VLCC μεγάλης μεταφορικής ικανότητας πετρελαϊκών προϊόντων, εμφανίζεται να λαμβάνει αργό Ουραλίων από το μικρότερο δεξαμενόπλοιο Serendi στα ανοιχτά της μαροκινής πόλης, δείχνουν τα στοιχεία.
Είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκεί η μεταφόρτωση Urals από πλοίο σε πλοίο.
Το Serendi είναι ένα πλοίο κατηγορίας Aframax. Άλλα δύο -το Ocean AMZ και το Sea Fidelity- έχουν επίσης φτάσει στο σημείο. Και τα τρία φόρτωσαν περίπου 730.000 βαρέλια από το ρωσικό λιμάνι Πριμόρσκ στη Βαλτική τον περασμένο μήνα.
Περίπου το 80% του ρωσικού αργού Ουραλίων αποστέλλεται στην Ασία, κυρίως σε Ινδία και Κίνα.
Η χρήση VLCC προσφέρει οικονομίες κλίμακας για τη ναυτιλία μεγάλων αποστάσεων, ωστόσο τα ευρωπαϊκά κράτη δεν ενθαρρύνουν τη μεταφόρτωση φορτίων κοντά στις ακτές τους.
Στη Θέουτα, ισπανικό θύλακα που βρίσκεται στα δυτικά του Μαρόκου, γίνονταν κατά κόρον μεταφορτώσεις αργού Ουραλίων από πλοίο σε πλοίο, όμως σχεδόν σταμάτησαν τον περασμένο χρόνο, ύστερα από πιέσεις που άσκησαν τόσο οι εγχώριες αρχές όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), ο οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών που θέτει κανόνες για τη ναυτιλία, χαρακτήρισε την αλλαγή φορτίων στην ανοιχτή θάλασσα ως «επικίνδυνη πρακτική».

Ευαίσθητη θέση

Σε κάθε περίπτωση, η ενεργός εμπλοκή του ελληνικού πολεμικού ναυτικού στην κλιμάκωση μεταξύ της Ρωσίας και των δυτικών δυνάμεων που προσπαθούν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των πλοίων τους αποτελούσε εξ αρχής στρατηγική επιλογή της ελληνικής ηγεσίας.
Πλέον, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό εισέρχεται σε δυσχερή και εξόχως ευαίσθητη θέση.

www.bankingnews.gr
Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny