Συγγνώμη, έχετε καταλάβει τι πάει να γίνει με τις Πανελλαδικές εξετάσεις, έτσι;
Οχι, βέβαια. Πού να καταλάβετε; Σάμπως ασχολήθηκε κανείς να το εξηγήσει;
Λοιπόν. Την... Κυριακή το Βήμα είχε ένα αποκαλυπτικό δημοσίευμα, προφανέστατα δοσμένο μέσα από το υπουργείο Παιδείας.
Τίτλος του δημοσιεύματος ήταν: «Το τέλος των Πανελλαδικών. Ντόμινο αλλαγών φέρνουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια».
Και μέσα έλεγε ότι με πυρήνα την Τράπεζα Θεμάτων θεσμοθετείται ένας νέος εθνικός αδιάβλητος τρόπος εξέτασης, θεσπίζεται το ακαδημαϊκό απολυτήριο και καταργείται ο αναχρονιστικός θεσμός των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Εν τω μεταξύ, ενώ η λέξη «ακαδημαϊκό» μπροστά από το απολυτήριο είναι ξεκάθαρα λέξη-κλειδί, είναι αδύνατον να βρεις τι σημαίνει στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα, πάντως, με το δημοσίευμα, είναι κάτι που «θα δώσει δύναμη στη διδακτική διαδικασία του Λυκείου και θα απελευθερώσει από το 3ωρο της αγωνίας της πανελλαδικής εξέτασης κ.λπ.».
Πολλές σάλτσες, παιδιά. Ανησυχητικά πολλές σάλτσες.
Και συνεχίζουμε:
«Η Τράπεζα Θεμάτων ενισχύεται με σειρά νέων ερωτημάτων ανά μάθημα, ενώ στο μέλλον αναμένεται να δώσει διέξοδο στη μορφή των εθνικών εξετάσεων που θα αναζητηθούν στις προαγωγικές εξετάσεις του Λυκείου στον δρόμο προς το Εθνικό Απολυτήριο...».
«Για την απόκτηση του Ακαδημαϊκού Απολυτηρίου θα συνεκτιμώνται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου σε ένα ποσοστό για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο…».
«… Αυτό μπορεί να συνδυαστεί με μια μορφή “αποδυναμωμένων” βαθμολογικά Πανελλαδικών εξετάσεων ώστε να εξασφαλίζεται η ομπρέλα των επιδόσεων κάθε υποψηφίου για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας…».
Μην ανησυχείτε που δεν καταλαβαίνετε Χριστό. Τα πράγματα είναι απλά.
Θέλουν να φέρουν ένα σύστημα όπου για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο θα μετράει ο βαθμός του απολυτηρίου στις τρεις τάξεις του Λυκείου.
Δηλαδή εξετάσεις βαρύτητας Πανελλαδικών σε 15 μαθήματα επί τρία χρόνια.
Και με χρήση της Τράπεζας Θεμάτων που είναι ο σούπερ κόφτης. Γιατί ανάλογα με τη δυσκολία των θεμάτων ανοίγει ή κλείνει την κάνουλα και αποφασίζει ποιος θα περάσει.
Και αφού έχεις περάσει όλη αυτή τη δοκιμασία, θα δίνεις και μια γύρα «αποδυναμωμένων Πανελλαδικών εξετάσεων» στη σχολή που θέλεις να μπεις.
Με μια κουβέντα: Συγκροτείται ένας τεράστιος κόφτης τριετούς διάρκειας και έκτασης 15 μαθημάτων συν μια εξέταση στη σχολή προτίμησης για να πλησιάσεις το δημόσιο πανεπιστήμιο.
Και αυτό γίνεται για να δουλέψουν τα ιδιωτικά.
Το είχαμε πει ότι ιδιωτικά πανεπιστήμια σημαίνει κόφτες στα δημόσια, αλλά δεν μας ακούγατε.
Αυτό μολογάει ο τίτλος του δημοσιεύματος. Παρότι μέσα στο κείμενο για τα ιδιωτικά δεν υπάρχει κουβέντα.
Ούτως η άλλως, υπήρχε πρόβλημα. Γιατί αν στα δημόσια πανεπιστήμια μπαίνεις με Πανελλαδικές και στα ιδιωτικά μόνο με λεφτά, ποτέ δεν θα θεωρηθούν το ίδιο.
Πάρτε, λοιπόν, τώρα κόφτες και Τράπεζες Θεμάτων να έχετε.
Και επειδή υπάρχει σοφία στις επιλογές του υπουργείου, προσέξτε πώς το νέο σύστημα λειτουργεί υπέρ των ιδιωτικών σχολείων.
Εκεί όπου ο βαθμός είναι θέμα συνδιαλλαγής με τους γονείς και διαφήμισης του σχολείου και τα θέματα διαρρέουν πιο εύκολα.
Ενώ στο δημόσιο θα πέσει δαμόκλειος σπάθη σε τέτοια περίπτωση.
Προσέξτε, επίσης, πόσο ευνοεί τα φροντιστήρια. Από την 6η Δημοτικού θα κάνουν, μπας και καταφέρουν να επιβιώσουν κάπως.
Και πολύς κόσμος θα σκεφτεί: «Μήπως από το να χαλάσουμε τόσα λεφτά συμφέρει περισσότερο να πάμε κατευθείαν σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο;».
Αν πρόκειται για αυτό, είναι σχέδιο κοινωνικού κανιβαλισμού προς χάριν των ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Καλά θα πάει αυτό.
"Ο Σχολαστικός"
Η ΑΥΓΗ