Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024

Ανανεωμένο Toyota GR Yaris. Με περισσότερα άλογα και με αυτόματο κιβώτιο


 Την ανανεωμένη έκδοση του GR Yaris παρουσίασε σήμερα η Toyota με το αυτοκίνητο να δυναμώνει, με τον 1.600άρη τρικύλινδρο turbo κινητήρα του να αποδίδει 280 άλογα με 390 Nm ροπής, ενώ διαθέσιμο είναι και το νέο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ιαπωνικής εταιρίας. Το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο παραμένει ως επιλογή.

Σε αγορές εκτός Ευρώπης ο κινητήρας αποδίδει 304 άλογα με 400 Nm ροπής, με το χειρόφρενο να βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων, όπως συμβαίνει στα αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Το αυτόματο κιβώτιο δεν είναι διπλού συμπλέκτη, αλλά μονού και βασίζεται σε έναν μετατροπέα ροπής. Ζυγίζει 18 κιλά περισσότερο από το χειροκίνητο, έχει paddles πίσω από το τιμόνι και μαζί με το νέο κιβώτιο, το GR Yaris αποκτά μια σειρά βελτιώσεων σε όλους τους τομείς. Υπάρχουν βελτιώσεις στην ακαμψία του αμαξώματος, όπως και στην ανάρτηση. Η έκδοση “Circuit” θα είναι διαθέσιμη με ένα βελτιωμένο πακέτο ψύξης (επιπλέον ψυγείο, σπρέι intercooler και επανασχεδιασμένο σύστημα εισαγωγής). Τα GR Yaris Circuit με το αυτόματο κιβώτιο θα έχουν επίσης ειδικό ψυγείο για το κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο κινητήρας αποκτά ενισχυμένο σύστημα βαλβίδων, με τις βαλβίδες εξαγωγής να είναι κατασκευασμένες από νέο υλικό. Παράλληλα η πίεση άμεσου ψεκασμού του καυσίμου έχει αυξηθεί, τοποθετήθηκαν νέα ελαφριά πιστόνια με δακτυλίδια ανθεκτικά στη φθορά και προστέθηκε νέος αισθητήρας πίεσης εισαγωγής.

Στιλιστικά, το ανανεωμένο GR Yaris ξεχωρίζει από τους νέους προφυλακτήρες, ενώ το εσωτερικό του έχει γίνει πιο οδηγοκεντρικό. Τα κουμπιά για τον ψεκασμό σπρέι στο intercooler, το VSC-OFF και τα αλάρμ έχουν μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3″, με τον οδηγό να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ 3 προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Sport, Eco).

Το οπτικό πεδίο του οδηγού έχει βελτιωθεί με το ταμπλό να έχει μειωμένο ύψος κατά 5 εκατοστά, ενώ νέα είναι και η θέση του κεντρικού καθρέφτη, με τη κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη κατά 15 μοίρες προς τον οδηγό.

Αλλαγές έχουν γίνει και στο κάθισμα του οδηγού ώστε αυτός να κάθεται καλύτερα. Το κάθισμα έχει χαμηλώσει κατά 2,5 εκατοστά, με το τιμόνι να έχει ρυθμιστεί ανάλογα. Επιπλέον έχει αλλάξει και η κατεύθυνση αλλαγής των ταχυτήτων για να ταιριάζει στην αγωνιστική οδήγηση.

Έτσι ο οδηγός όταν πιέζει τον μοχλό προς τα εμπρός κατεβάζει ταχύτητα και όταν τον τραβά προς τα πίσω ανεβάζει. Αυτή η αλλαγή ήταν κάτι που ζήτησε ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda.

Η Toyota μάλιστα έχει κάνει και αλλαγές για να μειώσει το κόστος επισκευής. Έτσι τα πλαϊνά του κάτω μέρους του μπροστινού προφυλακτήρα έχουν νέα σχεδίαση που καθιστά ευκολότερη και λιγότερο δαπανηρή την επισκευή ή την αντικατάσταση τους. Στο πίσω μέρος, τα φώτα ομίχλης και οπισθοπορείας έχουν αλλάξει θέση, και πλέον δεν βρίσκονται στον κάτω προφυλακτήρα, αλλά έχουν ενσωματωθεί στα πίσω φωτιστικά σώματα, μειώνοντας τον κίνδυνο ζημιάς.

Ομοίως, το τρίτο φως των φρένων μετακινήθηκε από την πίσω αεροτομή στο κέντρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ, έτσι ώστε όλα τα πίσω φώτα να είναι ευθυγραμμισμένα και σε ευδιάκριτη οπτική γωνία για τους οδηγούς που ακολουθούν. Η μετακίνηση του τρίτου φως των φρένων διευκολύνει επίσης την αλλαγή ή την προσαρμογή της αεροτομής.

Το ανανεωμένο GR Yaris, εκτός από τα χρώματα Emotional Red, Precious Black και Super White/Platinum White Pearlescent, προσφέρεται και στο χρώμα Precious Metal.

Εξοπλίζεται με τη τελευταία γενιά του συστήματος ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού Toyota Safety Sense, διαθέτει σύστημα πλοήγησης και ψηφιακό κλειδί. Μάλιστα, το GR Yaris με το αυτόματο κιβώτιο θα φέρει επίσης σφυρήλατες ζάντες, πίσω και πλαϊνά μόνιτορ και premium ηχοσύστημα JBL.

Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny