Δύο εταιρείες ανακηρύχθηκαν νικήτριες για να κάνουν τη μελέτη σκοπιμότητας και το έργο για την κατασκευή του σιδηροδρόμου Δυρράχιο-Πρίστινα. Εντός 14 μηνών, οι εταιρείες πρέπει να προσδιορίσουν το μήκος του σιδηροδρόμου, τους χώρους όπου θα τοποθετηθεί και να συντάξουν ανάλυση κόστους και οφέλους.
Το 2025 θα είναι έτοιμο το έργο για τη σιδηροδρομική γραμμή Δυρραχίου-Πρίστινα, το οποίο αναμένεται να έχει κόστος 700 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από τους προϋπολογισμούς των δύο κρατών Αλβανία-Κόσοβο.
Αυτή την Τετάρτη, ανακοινώθηκε ο νικητής του διαγωνισμού που άνοιξε τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους για τη μελέτη σκοπιμότητας και την ιδέα του έργου για τη σιδηροδρομική σύνδεση Δυρράχιο-Πρίστινα. Μεταξύ των 5 κερδισμένων προσφορών, ανακοινώθηκε η συγχώνευση δύο εταιρειών «ILF Consulting Engineers Austria GmbH» - ABKONS που πρόσφερε 168,9 εκατ. λεκ για την υλοποίηση αυτού του έργου. Οι εταιρείες θα έχουν στη διάθεσή τους 14 μήνες για να κάνουν τη μελέτη σκοπιμότητας και να κατασκευάσουν την ιδέα του έργου του σιδηροδρόμου Δυρράχιο-Πρίστινα.
Σκοπός του διαγωνισμού είναι η διεξαγωγή μελέτης σκοπιμότητας της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης Δυρράχιο-Πρίστινα, όπου οι εταιρείες θα προσδιορίσουν το μήκος του σιδηροδρόμου, τη γραμμή που θα διέρχεται από τις πόλεις, συμπεριλαμβανομένων των σχεδίων για την κατασκευή γεφυρών, σηράγγων, υπόγειων διαβάσεων ή υπερβάσεων καθώς και σταθμούς επιβατών κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής. Καθώς και να πραγματοποιηθεί όλη η ανάλυση για το κόστος επένδυσης, το κόστος λειτουργίας και συντήρησης.
Μέρος της μελέτης σκοπιμότητας θα είναι επίσης η γεωλογική κατάσταση του εδάφους όπου θα τοποθετηθεί ο σιδηρόδρομος, η τοπογραφική έκθεση και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Στην έκθεση του διαγωνισμού αναφέρεται ότι προτεραιότητα του έργου είναι η δημιουργία σύγχρονης σιδηροδρομικής υποδομής για την παροχή ποιοτικών και ασφαλών υπηρεσιών προς τη δημιουργία κοινής σιδηροδρομικής αγοράς.
Στον προϋπολογισμό του 2024 έχουν διατεθεί 50 εκατ. λεκ για το έργο σκοπιμότητας αυτού του σιδηροδρόμου, ενώ στον τρέχοντα προϋπολογισμό οι εκτιμώμενες δαπάνες είναι 73 εκατ. λεκ.
Αυτό το φιλόδοξο έργο υποστηρίχθηκε και από τις δύο κυβερνήσεις κατά τη διάρκεια κοινών συναντήσεων και εξέφρασαν την αναγκαιότητα της σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των δύο κρατών.