Την θέση της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο βάσει εσόδων, πίσω μόνο από την Tencent και τη Sony, κατέχει και επίσημα πλέον η Microsoft, μετά την εξαγορά της Activision Blizzard. Η κίνηση αυτή δεν ενίσχυσε μόνο τη θέση της Microsoft στην παγκόσμια βιομηχανία παιχνιδιών, αλλά της έδωσε και μεγαλύτερη πρόσβαση στην αγορά παιχνιδιών για κινητά, ενώ την προετοιμάζει για έσοδα μέσω της διαφήμισης παιχνιδιών για κινητά και της δίνει την ευκαιρία να αναπτύξει τη συνδρομητική υπηρεσία Xbox Game Pass και την υπηρεσία streaming Xbox Cloud Gaming.
«Πρόκειται σίγουρα για μια κομβική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο τα χρήματα επενδύονται στο οικοσύστημα των τυχερών παιχνιδιών», εξήγησε ο Lewis Ward, διευθυντής έρευνας της International Data Corporation (IDC). «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εξαγορά στην ιστορία της Microsoft και μία από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην αγορά τεχνολογίας».
Παρόλα αυτά η εταιρεία δεν θα αρχίσει να αποκομίζει τα οφέλη της συμφωνίας των 69 δισεκατομμυρίων δολαρίων σύντομα. Η Microsoft έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει μέχρι να μπορέσει να βάλει τη σφραγίδα της σε κάποιο από τα παιχνίδια της Activision Blizzard, όπως το δημοφιλές «Call of Duty», και ακόμα περισσότερο μέχρι να αποδώσει το στοίχημά της στο cloud gaming.
Τι κάνει η Microsoft στην κινητή τηλεφωνία
Η Microsoft δεν είχε ποτέ μεγάλη συμμετοχή στην αγορά παιχνιδιών για κινητά. Και ενώ οι αγορές κονσόλας και PC είναι τεράστιες, αποφέροντας 43 και 40 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα το 2023, η αγορά παιχνιδιών για κινητά είναι ακόμη μεγαλύτερη – όπου δεν είχε μεγάλα μερίδια. Σύμφωνα με μια μελέτη της data.ai και της IDC, μάλιστα, ο τομέας αυτός θα αποφέρει το ποσό των 103 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο φέτος.
Τώρα όμως με τη βοήθεια της Activision Blizzard, η Microsoft αναδεικνύεται πλέον σε έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στο mobile gaming. Εξάλλου το «Candy Crush Saga» της Activision Blizzard ήταν το δεύτερο παιχνίδι για κινητά με τα υψηλότερα έσοδα στον κόσμο το πρώτο εξάμηνο του 2023, πίσω μόνο από το «Honor of Kings» της Tencent. «Το ποσό των εσόδων που παράγει το “Candy Crush” δεν πρέπει να υποτιμάται», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της Forrester Will McKeon-White. «Η Microsoft είχε επίσης παραδοσιακά μια ελάχιστη παρουσία στα παιχνίδια για κινητά. Έτσι, αυτή η εξαγορά βοηθάει σημαντικά και σε αυτό».
Ενώ της δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στο χώρο της διαφήμισης στα κινητά. Εξάλλου, τα παιχνίδια για κινητά παράγουν χρήματα είτε μέσω πωλήσεων εντός του παιχνιδιού είτε μέσω διαφημίσεων – και το «Candy Crush» κάνει και τα δύο.
Οι συνδρομές είναι το κλειδί
Εκτός από τα παιχνίδια για κινητά, η Activision Blizzard δίνει στη Microsoft τη δύναμη πυρός που χρειάζεται για να εκμεταλλευτεί τη συνδρομητική υπηρεσία Game Pass και το εκκολαπτόμενο Xbox Cloud Gaming. Το Game Pass δίνει στους συνδρομητές πρόσβαση σε εκατοντάδες παιχνίδια που μπορούν να κατεβάσουν στις κονσόλες Xbox ή στους υπολογιστές τους με 16,99 δολάρια το μήνα. Η υπηρεσία αποτελεί βασικό τμήμα της στρατηγικής της Microsoft για τα παιχνίδια, με τον CEO Satya Nadella να αναφέρεται τακτικά στην υπηρεσία κατά τη διάρκεια των κλήσεων για τα κέρδη της εταιρείας.
Τον Ιανουάριο, ο Nadella ανακοίνωσε ότι η υπηρεσία είχε ξεπεράσει τα 120 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες. Και με τη βιβλιοθήκη πνευματικής ιδιοκτησίας της Activision Blizzard, η Microsoft μπορεί να κάνει το Game Pass μια ακόμη πιο ελκυστική επιλογή για τους παίκτες, δίνοντας στην εταιρεία περισσότερη δύναμη πυρός για να αυξήσει τις συνδρομές με την πάροδο του χρόνου.
Το παιχνίδι του cloud gaming
Και εκτός από όλα αυτά, υπάρχει η πτυχή του cloud gaming, όπου η Microsoft αποτελεί μια σταθερή ηγετική δύναμη ανοίγοντας την υπηρεσία σε μια σειρά από νέες συσκευές, όπως έξυπνες τηλεοράσεις και ακόμη και το ακουστικό AR/VR Quest 3 της Meta (META). Ωστόσο το cloud gaming βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Η ποιότητα του streaming δεν είναι πάντα εφάμιλλη με αυτή σε παιχνίδια σε κονσόλα ή PC, και το internet υψηλής ταχύτητας δεν είναι ακόμα διαθέσιμο σε όλο τον κόσμο.
«Όσον αφορά το cloud gaming, βρισκόμαστε ακόμη σε φάση ενεργού πειραματισμού», δήλωσε ο McKeon-White. «Και ενώ τα σημερινά αποτελέσματα είναι πολύ καλύτερα από ό,τι ήταν προηγουμένως, εξακολουθεί να μην αποτελεί την καλύτερη δυνατή εμπειρία για την αναπαραγωγή βιντεοπαιχνιδιών – για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς».
«Η σύμπραξη των δύο εταιρείων είναι θετική για το cloudstream gaming», δήλωσε ο Ward. «Νομίζω ότι θα είναι ένας από τους κινητήριους μοχλούς ανάπτυξης με την πάροδο του χρόνου, αλλά ας μην κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας. Αυτή τη στιγμή, αποτελεί μόνο το 2% ή 3% των εσόδων της αγοράς. Είναι ένα πολύ μικρό στοιχείο των συνολικών εσόδων της αγοράς».
Καθώς όμως η Microsoft τελειοποιεί την τεχνολογία και το διαδίκτυο υψηλής ταχύτητας συνεχίζει να εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο, το Xbox Cloud Gaming θα γίνει μια πολύ πιο ελκυστική και βιώσιμη επιλογή για τους παίκτες σε περιοχές όπου οι κονσόλες και οι υπολογιστές είναι πολύ ακριβοί λόγω φόρων ή περιορισμών εισαγωγής.
Τα αρχεία της Activision Blizzard
Υπάρχει και μια άλλη πτυχή της εξαγοράς της Microsoft που θα μπορούσε να αποδειχθεί επωφελής με την πάροδο του χρόνου, και αυτή είναι ο τρόπος με τον οποίο η εταιρεία θα μπορούσε να επωφεληθεί από παλαιότερες ιδιότητες της Activision Blizzard. Υπάρχουν πολλοί τίτλοι, όπως το «Guitar Hero», πάνω στους οποίους ο κολοσσός των παιχνιδιών δεν έχει δουλέψει εδώ και χρόνια, και με την υποστήριξη της Microsoft, θα μπορούσε να αρχίσει να τους ξεθάβει και να τους δώσει νέα πνοή.
Επιπλέον, δίνει στη Microsoft μια ώθηση στον αριθμό των first-party παιχνιδιών που θα κυκλοφορεί κάθε χρόνο. «Υπάρχει ένα άλμα παραγωγής που πιθανώς δεν υπήρχε πριν από την εξαγορά», επισήμανε ο αναλυτής της Wedbush, Michael Pachter, στο Yahoo Finance. «Ξαφνικά πηγαίνεουμε από ίσως μισό παιχνίδι το χρόνο με νέο περιεχόμενο υπό την παλιά Microsoft σε τέσσερα, πέντε, συν το “World of Warcraft”. Απλώς, συναρπαστικό και πολλά υποχόμενο».