Το σημαντικό είναι ότι με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης ο Μητσοτάκης ανέβηκε με υπουργούς στη Θεσσαλονίκη και έστησε καινούργια φιέστα
Λίγα πράγματα για το μετρό Θεσσαλονίκης. Θα τα πάρουμε με χρονολογική σειρά για να μην μπερδευόμαστε...
Μέχρι το 2012 είχε εκτελεστεί το 18% του έργου.
Την περίοδο 2014-2016 το έργο σταμάτησε εντελώς. Το μετρό της Θεσσαλονίκης έγινε ανέκδοτο.
Ο ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το έργο στο 87%.
Αλλά επειδή στα εγκαίνια ενός σταθμού στη θέση των εκδοτηρίων υπήρχαν μουσαμάδες, έμεινε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε ψεύτικα εγκαίνια του μετρό με μουσαμάδες.
Τον Σεπτέμβριο του 2019, στη ΔΕΘ, ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης.
Με βάση τον σχεδιασμό της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, το μετρό επρόκειτο να παραδοθεί στα τέλη του 2020, με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου.
Ο οποίος θα παραδιδόταν το 2023, λόγω των ιδιαίτερων προδιαγραφών κατασκευής που επέβαλε η ύπαρξη σημαντικών αρχαιοτήτων.
Ο Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι ο σταθμός Βενιζέλου θα κατασκευαζόταν τελικά με λιγότερο σχολαστικό, απέναντι στα αρχαία, τρόπο.
Και όλο το μετρό θα παραδιδόταν τον Απρίλιο του 2023.
Κανονικά, όχι με μουσαμάδες, όπως είπε αυστηρά.
Δηλαδή κατόπιν συνεννόησης του Μητσοτάκη με τον εργολάβο, η πόλη θα έμενε χωρίς μετρό άλλα δυόμισι χρόνια. Αυτό είπε τότε, καταχειροκροτούμενος.
Σιγά μην ήταν μόνο δυόμισι χρόνια.
Σήμερα έχουμε Οκτώβριο του 2024. Και το μετρό της Θεσσαλονίκης έχει ξαναγίνει ανέκδοτο.
Με το χρονοδιάγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ σήμερα θα λειτουργούσε όλο το μετρό, μαζί και ο σταθμός Βενιζέλου με τα αρχαία στη θέση τους.
Αλλά μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει. Υπάρχουν μόνο 100 εκατ. ευρώ επιπλέον, που έχουν καταβληθεί στον εργολάβο από το Ελληνικό Δημόσιο ως αποζημιώσεις για την καθυστέρηση του έργου.
Για τους λάτρεις της στατιστικής, το κόστος κατασκευής του θα υπερβεί το 1,5 δισ. δημόσιο χρήμα.
Τον Μάιο του 2023, τρεις ημέρες πριν από τις εκλογές, ο Μητσοτάκης έστησε στο μετρό Θεσσαλονίκης μια φιέστα, με αφορμή την έναρξη κάποιων δοκιμαστικών δρομολογίων.
Πλήθος υπουργών τον συνόδευε. Φωτογραφίες στους συρμούς, στα εκδοτήρια και στο βαγόνι πιασμένοι από τις χειρολαβές.
Τότε είχαν πει ότι το μετρό θα λειτουργήσει στις αρχές του 2024.
Προχθές υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης της εκμετάλλευσης του έργου σε έναν ιδιώτη. Για 11 χρόνια έναντι 250 εκατ. ευρώ.
Η δοκιμαστική λειτουργία, από την υπογραφή της σύμβασης, μπορεί να διαρκέσει έως και 18 μήνες.
Η εταιρεία πρέπει να προσλάβει προσωπικό, να το εκπαιδεύσει και να παραλάβει και το έργο ολοκληρωμένο από τον εργολάβο.
Και επίσης, δεν έχουν καν ξεκινήσει οι διαδικασίες του διαγωνισμού για το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο για τις αστικές συγκοινωνίες και το μετρό Θεσσαλονίκης.
Αυτό σημαίνει ότι αν το μετρό ξεκινήσει να λειτουργεί το 2025, θα πρέπει να είμαστε πολύ ευχαριστημένοι.
Αλλά όλα αυτά δεν έχουν και πολλή σημασία.
Το σημαντικό είναι ότι με αφορμή την υπογραφή της σύμβασης ο Μητσοτάκης ανέβηκε με υπουργούς στη Θεσσαλονίκη και έστησε καινούργια φιέστα.
Και άντε πάλι φωτογραφίες στα εκδοτήρια και στα βαγόνια, και με τα χεράκια στις χειρολαβές.
Ο πρωθυπουργός, κλείνοντας την ομιλία του, ευχήθηκε και καλοτάξιδο.
Και είπε ότι καλά κάνουμε και το παραχωρούμε σε ιδιώτες, μην πάθουμε αυτό που πάθαμε στο ΟΑΚΑ.
Και αυτή η φιέστα έγινε τρεις μέρες πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές. Είδατε κάτι συμπτώσεις…
Τουλάχιστον αυτή τη φορά ο Μητσοτάκης είχε την προνοητικότητα να μην ειρωνευτεί τους μουσαμάδες του ΣΥΡΙΖΑ.
Διότι από το 2019 και μετά η ποσότητα μουσαμά που έχουν ταΐσει τον κόσμο είναι απίστευτη.
"Ο Σχολαστικός"
Η ΑΥΓΗ