Το να ηττηθείς είναι συγχωρητέο. Το να αιφνιδιαστείς, ποτέ, έλεγε ο Ναπολέων Βοναπάρτης. O ΣΥΡΙΖΑ κυριολεκτικά... αιφνιδιάστηκε. Από το 31,5% πήγε στο 20% όντας αξιωματική αντιπολίτευση! Χωρίς δηλαδή να κυβερνήσει, να φθαρεί από την εξουσία.
Αυτό σημαίνει ότι δεν έπεισε ο λόγος του, η πολιτική πρότασή του, αλλά και το ύφος και το ήθος που άσκησε την πολιτική του. Αυτό αντανακλά στις θέσεις, όσο και στην ηγεσία, στον ηγέτη. Όταν το ένα τρίτο των ψηφοφόρων σου σε εγκαταλείπει, δεν είναι στραβός ο γιαλός, αλλά στραβά αρμενίζεις…
Ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε υπαρξιακή καμπή. Αν πάει έστω και λίγο πάνω στις δεύτερες εκλογές, θα δείξει ότι αντέχει και θα πασχίσει για την ανάκαμψη. Αν όμως έστω και λίγο υποχωρήσει από το ψυχολογικό όριο του 20% ίσως πιθανότατα να μπει σε μία ανεπανόρθωτη περιδίνηση και διαδικασία φθοράς.
Καραδοκούν αρκετές πολιτικές δυνάμεις για να πάρουν αυτά που θεωρούν ότι τους ανήκουν. Ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε αξιωματική αντιπολίτευση αντικαθιστώντας το ΠΑΣΟΚ, το 2012. Το ΠΑΣΟΚ δείχνει να επιστρέφει. Προφανώς ο Νίκος Ανδρουλάκης θέλει το «σκαλπ» (τρόπος του λέγειν) του Αλέξη Τσίπρα, αλλά για να το πάρει πρέπει να μιλήσει θεσμικά και προγραμματικά, πρέπει να πείσει πρώην ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ που βρήκαν στέγη στον ΣΥΡΙΖΑ, ότι αξίζει τον κόπο να επιστρέψουν.
Ο δεύτερος που εποφθαλμιά ψήφους από τον ΣΥΡΙΖΑ, είναι το ενισχυμένο ΚΚΕ. Διεύρυνε κατά 25% τη δύναμή του και προσδοκά ότι σε αυτές τις εκλογές όχι μόνο θα επιβεβαιώσει τη σταθερή πλεύση που έχει, αλλά και το διαφορετικό, λαϊκό και ανθρώπινο πρόσωπο που παρουσίασε ο Δημήτρης Κουτσούμπας θα βοηθήσει μα κερδίσει κι άλλους ψηφοφόρους.
Ο τρίτος που «υποβλέπει» ψήφους από τον ΣΥΡΙΖΑ είναι βεβαίως το κόμμα της Ζωής Κωνσταντοπούλου, που θέλει λίγες χιλιάδες ψήφους για να μπει στη Βουλή.
Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να πείσει ότι μπορεί να εξακολουθήσει να είναι ακόμη ισχυρός και να διεκδικήσει ένα κομμάτι αυτών που έφυγαν προς τη ΝΔ, περίπου το 3% του εκλογικού σώματος! Το δύσκολο βέβαια είναι τί μπορεί να τους κάνει να αλλάξουν άποψη… Πεσμένος «κάτω» και «τραυματισμένος» είναι πολύ δύσκολο να βρεί νέα, φρέσκια, σαγηνευτική και πειστική επιχειρηματολογία, ώστε να προσελκύσει νέους ψηφοφόρους...
ethnos.gr