Αυτός κι αν ήταν μποναμάς! 211.000 ευρώ για ένα βίντεο 17 λεπτών του Σάκη Ρουβά προκειμένου να γιορτάσει το πόπολο από το σπίτι του την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
Kαι με απευθείας ανάθεση ο δήμαρχος της Αθήνας προέκρινε την επιλογή του. Κάτι παρόμοιο δηλαδή μ’ αυτό που μας επιφύλαξε και η κυβέρνηση του...
θείου του Κυριάκου Μητσοτάκη ακυρώνοντας τον δημόσιο διαγωνισμό για την ανάδειξη του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου αναθέτοντας τη θέση στον εκλεκτό του Δημήτρη Λιγνάδη.Ο Κώστας Μπακογιάννης, κατά την προσφιλή πρακτική του, θέλησε να επιβεβαιώσει ότι ο έχων την εξουσία κάνει ό,τι θέλει. Κυρίως, όμως, να δηλώσει ότι η πόλη του ανήκει, και, όπως με τον "Μεγάλο Περίπατο", μπορεί να διαχειρίζεται κατά το δοκούν τον δημόσιο χώρο, έτσι και στη χωρίς παρουσία κοινού πρωτοχρονιάτικη φιέστα μπορεί να διαχειρίζεται το χρήμα και το γούστο ανάλογα με τη δική του αισθητική.
Το γεγονός ότι η θέση και ο ρόλος ενός δημάρχου είναι να υπηρετεί την πόλη και τους πολίτες της στην περίπτωσή του Κ. Μπακογιάννη είναι… άλλου παπά ευαγγέλιο. Ο ίδιος δεν παύει, με κάθε αφορμή, να επιβάλλει την αντίληψή του περί δημοσίου συμφέροντος, λογοδοσίας και εντέλει δημοκρατίας, όπως δεν διστάζει να επιβάλλει και τους "άριστους" που επιλέγει. Ούτε διστάζει να επιβεβαιώσει τον ρόλο του εθνικού αοιδού της Δεξιάς στο πρόσωπο του ποπ σταρ, ο οποίος, από την πλευρά του, με την ίδια μαγκιά που πάρκαρε τη Mercedes του στο Ηρώδειο, τώρα εισπράττει και τα 211 χιλιάρικα εις υγείαν των κορόιδων. Και μάλιστα σε μια περίοδο που πανδημία και ακρίβεια συνθέτουν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ για την κοινωνία.
Δεν ξέρουμε αν ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης έχει δει τη συγκλονιστική κωμωδία του Άνταμ Μακέι "Μην κοιτάτε πάνω", η οποία άρχισε να προβάλλεται στο Νetflix τις ημέρες που έγινε γνωστή η σκανδαλώδης αμοιβή του Σάκη Ρουβά. Αν την είχε δει, σίγουρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι ζήλεψε τη Μέριλ Στριπ στον ρόλο τής τραμπικού ύφους Αμερικανίδας Προέδρου.
Την αναίδεια και τον παχυδερμισμό με τον οποίο αντιμετωπίζει στην ταινία τις προειδοποιήσεις των αστροφυσικών για τον μέγα κίνδυνο από την επέλαση του κομήτη "εξολοθρευτή πλανητών" που αναμένεται να καταστρέψει τη Γη. Αλλά και για τον τρόπο που διαβιώνει με τα κυρίαρχα μίντια και διαπλέκεται με την επιχειρηματική κυριαρχία των νέων τεχνολογιών.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο Μακέι φαίνεται πως για την τελευταία ταινία του κάτι διαχειριστές της εξουσίας τύπου Κώστα Μπακογιάννη "σκάναρε" προκειμένου να απλώσει στο τραπέζι μας όλη τη σήψη, την αναίδεια και την αλαζονεία της πολιτικής στη διαπλοκή της με τη μιντιακή και επιχειρηματική "ηθική"...
Πόλυ Κρημνιώτη
ΑΥΓΗ