Άντα Ψαρρά, Δημήτρης Κανελλόπουλος
«Tσοπανάκος ήμουνα, προβατάκια έβοσκα» έλεγε το γνωστό τραγουδάκι, με τη μουσική του περίφημου «Τσοπανάκου» να αποτελεί το ιστορικό σήμα της ΕΡΤ. Φαίνεται όμως ότι το ίδιο τραγουδάκι ακούγεται ακόμα στη δημόσια συχνότητα από τη στιγμή που η κυβέρνηση τοποθέτησε πρόεδρο της ΕΡΤ τον... Κωνσταντίνο Ζούλα, τον πρώην διευθυντή Επικοινωνίας του γραφείου του αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας.
Θα είχε πρόβλημα, λοιπόν, να φτάσει στο σημείο να αναθέσει την αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού της ΕΡΤ σε εταιρεία η οποία ανήκει στον άνθρωπο που αξιολογούσε το ανθρώπινο δυναμικό της Νέας Δημοκρατίας; Οχι βέβαια! Και αν η συγκεκριμένη εταιρεία δεν πληρούσε τους όρους τους διαγωνισμού τόσο το χειρότερο για τον διαγωνισμό.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Επικεφαλής του Μητρώου Στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, της επιτροπής, δηλαδή, που συγκρότησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας προκειμένου να επιλέξει τα πρόσωπα που θα στελέχωναν τον δημόσιο τομέα μόλις έπαιρνε την εξουσία, ήταν η κυρία Ρεβέκκα Πιτσίκα. Αφού, λοιπόν, η κ. Πιτσίκα συνέβαλε στην πρόοδο της δημόσιας διοίκησης και κατ’ επέκταση του κράτους, του επιτελικού εννοείται, έρχεται τώρα να «αξιολογήσει» και την ΕΡΤ.
Στις 6.5.2021 αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» απόφαση με την οποία κατοχυρώνεται στην εταιρεία «People for Business IKE» που εδρεύει στην οδό Παραδείσου 17 στο Μαρούσι, αντί 59.000 ευρώ (συν ΦΠΑ) ο διαγωνισμός για την παροχή «Υπηρεσιών Ανάπτυξης Ολοκληρωμένου Προγράμματος Διαχείρισης Απόδοσης Ανθρώπινου Δυναμικού στις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ».
Οπως διαβάζουμε στο καταστατικό της εταιρείας που ιδρύθηκε το 2007 και τροποποιήθηκε στις 24.3.2014, βασικός μέτοχος είναι η κυρία Ρεβέκκα Πιτσίκα, η επικεφαλής του Μητρώου Στελεχών της Νέας Δημοκρατίας. Και για να μην μπερδεύεστε, η παροχή «Υπηρεσιών Ανάπτυξης Ολοκληρωμένου Προγράμματος Διαχείρισης Απόδοσης Ανθρώπινου Δυναμικού στις εγκαταστάσεις της ΕΡΤ» μεταφράζεται σε απλά ελληνικά ως ανάπτυξη προγράμματος για την αξιολόγηση του προσωπικού της ΕΡΤ.
Για τον διαγωνισμό αυτό, μάλιστα, έγιναν δύο προκηρύξεις-διακηρύξεις, η πρώτη στις 9.2.2021 με αριθμό πρωτοκόλλου 2171 και η δεύτερη, επαναληπτική, δηλαδή διορθωτική της πρώτης, στις 26.3.2021 με αριθμό πρωτοκόλλου 4716. Στην πρώτη διακήρυξη προβλεπόταν ο όρος ότι προκειμένου κάποιος να συμμετάσχει στον διαγωνισμό θα πρέπει να έχει εκπονήσει αντίστοιχο έργο σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Στην επαναληπτική προκήρυξη, όμως, ο όρος αυτός ως διά μαγείας εξαφανίστηκε.
Σύμφωνα με το αρχικό άρθρο 3, παράγραφος 4 της προκήρυξης, ήταν προαπαιτούμενο οι ενδιαφερόμενοι ανάδοχοι να έχουν μεταξύ άλλων «ολοκληρώσει επιτυχώς κατά τα τρία τελευταία έτη κατ’ ελάχιστον τρία αντίστοιχα έργα, δύο εκ των οποίων να ισούνται από πλευράς οικονομικού μεγέθους με το 100% του προϋπολογισμού του παρόντος έργου και ένα, ανεξαρτήτως οικονομικού μεγέθους, να έχει ολοκληρωθεί σε ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό δημοσίου ή ιδιωτικού τομέα στην Ελλάδα ή το εξωτερικό».
Γενικόλογη αναφορά
Στην επαναληπτική διακήρυξη όμως ο όρος για αντίστοιχο έργο σε ραδιοτηλεοπτικό φορέα, αντικαταστάθηκε με μια γενικόλογη αναφορά: «Αντίστοιχο έργο, ορίζεται ένα έργο, που αφορά σε όμοιο ή ισοδύναμο από πλευράς απαιτήσεων υλοποίησης φυσικό αντικείμενο, σε όρους εφαρμοσθεισών τεχνολογιών, μεθοδολογιών ή και αρχιτεκτονικής υλοποίησης, κλίμακας και τεχνολογικής και επιχειρησιακής πολυπλοκότητας, σε όλες τις φάσεις του κύκλου ζωής του».
Με την ίδια φιλοσοφία των αρίστων του Κ. Μητσοτάκη ανατίθεται τώρα και η αξιολόγηση του δυναμικού της Δημόσιας Τηλεόρασης. Ασχετα με το αν πρακτικά αυτό θα σημάνει κάτι για τους υπαλλήλους της, το βέβαιο είναι ότι θα αποφέρει 60.000 ευρώ έσοδα σε άλλη μία «φιλική» εταιρεία. Στη μοναδική που συμμετείχε στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, πιθανότατα γιατί καμία άλλη δεν πρόσεξε τη μικρή αλλά ουσιώδη αλλαγή στην προκήρυξη.
Η κ. Πιτσίκα σε συνέντευξή της στο capital.gr το 2017, πριν κερδίσει η Ν.Δ. τις εκλογές, διαβεβαίωνε ότι «το άνοιγμα σε αξιόλογα στελέχη του ιδιωτικού τομέα κάνει ένα ευρύτερο άνοιγμα προς την κοινωνία» και ζητούσε από τα πολιτικά στελέχη να συμπράξουν με τα στελέχη της αγοράς, με στόχο την υλοποίηση του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας, από τη στιγμή που θα αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας.
«Οι άνθρωποι της αγοράς ξέρουν από διαπραγματεύσεις, προθεσμίες, διαχείριση πόρων, προσανατολισμό στον στόχο, δικτύωση, σχεδιασμό και υλοποίηση, έχουν γνώση της αγοράς, των νόμων και των κανόνων – στοιχεία στα οποία χωλαίνουμε μέχρι τώρα» έλεγε η Ρ. Πιτσίκα, συμπληρώνοντας ότι «το σημαντικό είναι η επιλογή των συνεργατών να γίνεται με διαφάνεια και συγκεκριμένα κριτήρια και όχι “φωτογραφικά” όπως έχουμε δει και στο παρελθόν». Οπως προκύπτει, τελικά, το όραμα της Ρ. Πιτσίκα τώρα εκπληρώνεται!...
efsyn.gr