Εllinika Ηoaxes. Οι σερίφηδες του διαδικτύου. Αφού αμαύρωσαν όποιο site είχε ρεπορτάζ ή άποψη εναντίον του Κυριάκου Μητσοτάκη, τώρα ξιφουλκούν εναντίον σατιρικών σελίδων στο Facebook, όπως γράφει το documentonews.gr.
«Παράξενο και άκρως προβληματικό....
το γεγονός πως όλοι θέλουν να πάνε στο πανεπιστήμιο. Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο;» και «Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι, δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ».
Το βίντεο διάρκειας περίπου 20 δευτερολέπτων είναι προϊόν μοντάζ και αυτό μπορεί να το καταλάβει ακόμα και κάποιος που δεν έχει δει ποτέ βίντεο στη ζωή του.
Την ίδια ώρα, μιλάμε για μία σατιρική σελίδα. Σάτιρα ας πούμε είναι και ο Αρκάς… λέω εγώ τώρα.
Όμως, για να είμαστε σοβαροί και ειλικρινείς ας δούμε τι πραγματικά γίνεται σε αυτό το βίντεο και ας αναρωτηθούμε γιατί ασχολήθηκαν τα Ellinika Hoaxes με αυτό.
Αρχικά, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρεται στην παιδεία, στην εκπαίδευση και στο πανεπιστήμιο σε όλη του την τοποθέτηση, φέρνοντας διάφορα παραδείγματα.
Σημειώνεται πως και οι δύο φράσεις, είναι κομμάτια από την ίδια τοποθέτηση.
Το απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα όπως το δημοσίευσαν και οι… fact checkers, που όπως φαίνεται μόνο αυτό δεν είναι (παιδιά σχόλιο είναι μη μας βγάλετε fake ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ, το ξέρουμε πως πρακτικά είστε fact checkers στο facebook), είναι το παρακάτω:
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Και γι’ αυτό είναι παράξενο και τολμώ να πω και άκρως προβληματικό το γεγονός ότι όλοι θέλουν να πάνε στο πανεπιστήμιο. Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο; Σε χώρες όπως η Ελβετία, η Γερμανία, άνω του 50% των παιδιών κατευθύνονται στην τεχνική εκπαίδευση»
Ράπτης: «Εδώ θεωρείται υποτιμητικό δηλαδή»
Κυριάκος Μητσοτάκης: «…και έχουν πολύ δημιουργικές και ουσιαστικές καριέρες και προσοδοφόρες τολμώ να πω, και αξιοποιώντας τις δεξιότητες και τις ικανότητες τις οποίες έχουν. Εδώ στην Ελλάδα θεωρείται, η επαγγελματική εκπαίδευση, είναι το αποπαίδι, μιας ήδη προβληματικής παιδείας. Και αυτό όμως είναι ένα ζήτημα αξιών, προτύπων και μιλάμε για την αριστεία. Και πράγματι νομίζω… η αριστεία όμως, να της δώσουμε όμως ένα λίγο ευρύτερο ορισμό…»
Ράμφος: «Ξεπερνάω τον εαυτό μου και όχι τους άλλους»
Κυριάκος Μητσοτάκης: «Ακριβώς. Άριστος δεν είναι αυτός που παίρνει 20, άριστος είναι αυτός που ξεπερνάει, που μαθαίνει να χειρίζεται τις αντιξοότητες, που αποδίδει στο μάξιμουμ των δικών του δυνατοτήτων. Δεν είναι όλοι οι μαθητές για να παίρνουν 20. Ή όταν παίρνουν όλοι οι μαθητές 20, υπάρχει ένα πρόβλημα. Όπως όταν εγώ όταν πήγα στη δημόσια διοίκηση και βρήκα όλους του δημόσιους υπαλλήλους να παίρνουν άριστα, και εκεί υπήρχε ένα πρόβλημα, προφανώς δεν ήταν όλοι άριστοι, αλλά η αριστεία είναι ακριβώς αυτό που λέει ο Στέλιος (Ράμφος), είναι ξεπερνώ τις δυνατότητές μου. Ή δοκιμάζομαι και φτάνω στα όρια αυτού που μπορώ να φτάσω. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι, δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ όλοι ίδιοι, αλλά η λογική του ότι προσπαθώ, αγωνίζομαι, δουλεύω, δουλεύω σκληρά… και η αλήθεια είναι ότι ως… ως εργαζόμενοι δουλεύουμε πολύ στην Ελλάδα. Αυτό πρέπει να το αναγνωρίσουμε, τουλάχιστον οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα δουλεύουνε πολύ, και τα παιδιά μας δουλεύουνε πολύ, αλλά δεν είμαι πάντα βέβαιος ότι δουλεύουν με τον σωστό τρόπο, ή ότι αυτή η προσήλωση στην υπέρβαση των δυνατοτήτων και στην απόκτηση πραγματικών δεξιοτήτων είναι η προτεραιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος».
Με την ίδια λογική εκεί στα Ellinka Hoaxes γιατί δεν βγάζετε παραπληροφόρηση την ίδια τη φράση του Κυριάκου Μητσοτάκη, που λέει «δεν είμαστε όλοι ίσοι» και όχι για παράδειγμα «δεν έχουμε όλοι τις ίδες δεξιότητες/απόδοση» ή «δεν έχουμε όλοι την ίδια κλίση στα ίδια πράγματα». Είμαστε όλοι ίσοι, σωστά; Εδώ κάποιος λέει ότι δεν είμαστε και σύμφωνα ΠΑΝΤΑ με τη δική σας λογική αυτό θα έπρεπε να είναι No1 θέμα για εσάς. Εντάξει καταλαβαίνουμε δεν σας είναι και τόσο εύκολο, ο Μητσοτάκης το είπε, ο – όπως όλα δείχνουν – αγαπημένος σας πολιτικός, που τόσο διακριτικά (αστείο) βοηθάτε στην προεκλογική του εκστρατεία.
Οι δύο αυτές φράσεις είναι κομμάτια της ίδιας απάντησης. Το νόημα, διαβάζοντας ολόκληρο το απόσπασμα παραμένει το ίδιο. Η ίδια ακριβώς ιστορία όπως με τον οδοστρωτήρα. Η ουσία και εκεί παρέμενε η ίδια: Μπορεί να μην απαντούσε απευθείας στον συγκεκριμένο επιχειρηματία, αντί όμως να τον βάλει στη θέση του και να τον επιπλήξει όταν πήρε τον λόγο, ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο περί οδοστρωτήρα. Και ναι, το νόημα είναι το ίδιο.
Τα Ellinika Hoaxes λοιπόν κατέληξαν στο συμπέρασμα πως: «είναι ολοφάνερο ότι το βίντεο είναι κατασκευασμένο με σκοπό να οδηγήσει στο λάθος συμπέρασμα ότι ο Μητσοτάκης δεν αποδέχεται τις ίσες ευκαιρίες των νέων προκειμένου να εισαχθούν στα Πανεπιστήμια».
Καταρχάς να μην μπερδεύεστε, το βίντεο είναι μονταρισμένο και όχι κατασκευασμένο.
Αν ο κ. Μητσοτάκης με το δεν είμαστε ίσοι εννοούσε δεν έχουμε όλοι τις ίδιες δεξιότητες/αποδόσεις, που ακριβώς είναι το πρόβλημα; Αν δηλαδή ο κύριος Μητσοτάκης χρησιμοποιούσε σωστά την ελληνική γλώσσα και έλεγε «Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο; και μετά «Δεν έχουμε όλοι τις ίδιες δεξιότητες» αντί για «Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο;» και «Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι», φαντάζομαι ότι δεν θα υπήρχε πρόβλημα με το μονταρισμένο βίντεο γιατί και πάλι θα είχε μονταριστεί, αν θέλετε, μπορεί να μην είχε μονταριστεί από μία σατιρική σελίδα, αλλά από ένα δελτίο ειδήσεων ας πούμε, που – μην σοκάρεστε – μοντάρονται όλα τα βίντεο για λόγους τηλεοπτικού χρόνου.
Δημοσιογραφία δεν είναι μόνο η είδηση αλλά και η ικανότητα να την εξηγείς και πολλές φορές να βλέπεις και πίσω από αυτή. Έτσι ενημερωτικά το λέμε σε περίπτωση που οι ελεγκτές μας δεν είναι δημοσιογράφοι…
Ωχ, ξέχασα δεν είναι.
Δεν πειράζει, μπορεί και στον στρατό να κάνατε τέτοια μαθήματα, πέρα από προπαγάνδα.
Το να κάνεις προπαγάνδα ωστόσο, όσο λάθος και να είναι, παραμένει τέχνη. Δεν ήταν τυχαίοι οι Σοβιετικοί. Αυτή την τέχνη λοιπόν κάποιοι νομίζουν πως την κατέχουν ενώ είναι άσχετοι.