Αποδείξεις ότι η κινεζική μαφία βρίσκεται πίσω από μεγάλης έκτασης οικονομική απάτη με εισαγωγές προϊόντων στην Ευρώπη μέσω του λιμανιού του Πειραιά έχουν οι ιταλικές αρχές, όπως δηλώνει στο Reuters ο επικεφαλής της ιταλική υπηρεσίας για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος.
Σύμφωνα με τον Φάμπιο Μπότο, το μεγάλο κόλπο των κινεζικών εγκληματικών δικτύων είναι η εισαγωγή τεράστιων ποσοτήτων ενδυμάτων και άλλων προϊόντων...
, πολλά εκ των οποίων είναι απομιμήσεις γνωστών σημάτων («μαϊμού»), τα οποία φθάνουν στον Πειραιά και ψευδώς δηλώνεται ότι θα παραληφθούν από ιταλικές εταιρείες – φαντάσματα, αλλά καταλήγουν σε άλλες χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι ιταλικές εταιρείες που είναι τυπικά υπεύθυνες για την απόδοση του ΦΠΑ δεν τον αποδίδουν με αποτέλεσμα, όπως δηλώνει ο Ιταλός αξιωματούχος, «να χάνεται εντελώς ο φόρος, κάτι που προκαλεί τεράστια βλάβη στις εθνικές φορολογικές αρχές». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιταλικών αρχών, η απώλεια ΦΠΑ φθάνει σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και το τελικό ποσό μπορεί να αποδειχθεί ότι είναι πολύ υψηλότερο, όταν ολοκληρωθεί η έρευνα.
Κατά την εισαγωγή των εμπορευμάτων, τονίζει ο Μπότο, γίνεται μεγάλης έκτασης υποτιμολόγηση της αξίας τους, ώστε να μην αποδίδονται και οι αναλογούντες δασμοί.
Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Καταπολέμηση της Απάτης επιβεβαίωσε ότι συνεργάζεται με τις ιταλικές αρχές στην κοινή έρευνα, χωρίς να δώσει περισσότερες πληροφορίες.
Οι ελληνικές αρχές, όμως, είναι αξιοπερίεργο ότι δεν έχουν ενημερωθεί για την έρευνα από τις ιταλικές και ευρωπαϊκές αρχές, όπως δηλώνει στο Reuters στέλεχος του ΣΔΟΕ.
Το ΣΔΟΕ διεξάγει δικές του έρευνες για ανάλογες υποθέσεις. Πρόσφατα ανακοίνωσε ότι κατασχέθηκαν μεγάλες ποσότητες προϊόντων «μαϊμού» στην Καλλιθέα και συνελήφθησαν τέσσερα άτομα (ένας Ιταλός υπήκοος, ένας Έλληνας, ένας Κινέζος και μία υπήκοος Ρουμανίας), στους οποίους ασκήθηκαν ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος.
Η κινεζική Cosco, στην οποία έχει περιέλθει από το 2016 η διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά και έκτοτε έχει επιτύχει αύξηση στις εισαγωγές εμπορευματικιβωτίων, δηλώνει, όπως, είναι αναμενόμενο, ότι, δεν εμπλέκεται στην εγκληματική δραστηριότητα, πράγμα ελάχιστα πειστικό.
Ο Πειραιάς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιταλικών αρχών, έχει γίνει ένα μεγάλο, νέο σημείο εισόδου για τα κινεζικά δίκτυα λαθρεμπορίου, καθώς στα λιμάνια του Βορρά έχουν ενισχυθεί οι έλεγχοι.
«Διερευνούμε τους νέους δρόμους που ανοίγουν με το κινεζικό project για την αναβίωση του Δρόμου του Μεταξιού. Στην παρούσα φάση, το κυρίαρχο μονοπάτι φαίνεται ότι είναι αυτό που περνάει από τον Πειραιά», τονίζει ο Μπότο.
Σύμφωνα με τον Φάμπιο Μπότο, το μεγάλο κόλπο των κινεζικών εγκληματικών δικτύων είναι η εισαγωγή τεράστιων ποσοτήτων ενδυμάτων και άλλων προϊόντων...
, πολλά εκ των οποίων είναι απομιμήσεις γνωστών σημάτων («μαϊμού»), τα οποία φθάνουν στον Πειραιά και ψευδώς δηλώνεται ότι θα παραληφθούν από ιταλικές εταιρείες – φαντάσματα, αλλά καταλήγουν σε άλλες χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι ιταλικές εταιρείες που είναι τυπικά υπεύθυνες για την απόδοση του ΦΠΑ δεν τον αποδίδουν με αποτέλεσμα, όπως δηλώνει ο Ιταλός αξιωματούχος, «να χάνεται εντελώς ο φόρος, κάτι που προκαλεί τεράστια βλάβη στις εθνικές φορολογικές αρχές». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιταλικών αρχών, η απώλεια ΦΠΑ φθάνει σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ και το τελικό ποσό μπορεί να αποδειχθεί ότι είναι πολύ υψηλότερο, όταν ολοκληρωθεί η έρευνα.
Κατά την εισαγωγή των εμπορευμάτων, τονίζει ο Μπότο, γίνεται μεγάλης έκτασης υποτιμολόγηση της αξίας τους, ώστε να μην αποδίδονται και οι αναλογούντες δασμοί.
Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Καταπολέμηση της Απάτης επιβεβαίωσε ότι συνεργάζεται με τις ιταλικές αρχές στην κοινή έρευνα, χωρίς να δώσει περισσότερες πληροφορίες.
Οι ελληνικές αρχές, όμως, είναι αξιοπερίεργο ότι δεν έχουν ενημερωθεί για την έρευνα από τις ιταλικές και ευρωπαϊκές αρχές, όπως δηλώνει στο Reuters στέλεχος του ΣΔΟΕ.
Το ΣΔΟΕ διεξάγει δικές του έρευνες για ανάλογες υποθέσεις. Πρόσφατα ανακοίνωσε ότι κατασχέθηκαν μεγάλες ποσότητες προϊόντων «μαϊμού» στην Καλλιθέα και συνελήφθησαν τέσσερα άτομα (ένας Ιταλός υπήκοος, ένας Έλληνας, ένας Κινέζος και μία υπήκοος Ρουμανίας), στους οποίους ασκήθηκαν ποινικές διώξεις σε βαθμό κακουργήματος.
Η κινεζική Cosco, στην οποία έχει περιέλθει από το 2016 η διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά και έκτοτε έχει επιτύχει αύξηση στις εισαγωγές εμπορευματικιβωτίων, δηλώνει, όπως, είναι αναμενόμενο, ότι, δεν εμπλέκεται στην εγκληματική δραστηριότητα, πράγμα ελάχιστα πειστικό.
Ο Πειραιάς, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ιταλικών αρχών, έχει γίνει ένα μεγάλο, νέο σημείο εισόδου για τα κινεζικά δίκτυα λαθρεμπορίου, καθώς στα λιμάνια του Βορρά έχουν ενισχυθεί οι έλεγχοι.
«Διερευνούμε τους νέους δρόμους που ανοίγουν με το κινεζικό project για την αναβίωση του Δρόμου του Μεταξιού. Στην παρούσα φάση, το κυρίαρχο μονοπάτι φαίνεται ότι είναι αυτό που περνάει από τον Πειραιά», τονίζει ο Μπότο.