Οι γαλλικές αρχές δοκιμάζουν στα αεροδρόμια του Παρισιού ένα νέο λογισμικό, σύμφωνα με το οποίο όλοι οι επιβάτες θα περνούν από έλεγχο των χαρακτηριστικών του προσώπου τους.
Η εταιρεία διαχείρισης των παρισινών αεροδρομίων, Groupe ADP...
, άρχισε ήδη να κάνει δοκιμές στο λογισμικό αναγνώρισης προσώπων, με άμεσο στόχο τον καλύτερο έλεγχο των μεταναστών και φυσικά μετά τις πολύνεκρες τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι.
Το νέο λογισμικό κατασκευάστηκε από την πορτογαλική εταιρεία Vision-Box και τη Morpho Detection, μονάδα της Safran που τώρα έχει πωληθεί στην Smiths Group. Μετά τις επιθέσεις σε Παρίσι και Νίκαια το 2015 και το 2016, το γαλλικό κράτος απαιτούσε να έχει στη διάθεσή του ηλεκτρονικά αρχεία από κάθε επιβάτη που περνούσε τον συνοριακό έλεγχο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διπλασιάζεται ο αριθμός των επιβατών που έμπαιναν σε πρόσθετη αναμονή τουλάχιστον μιας ώρας για να περάσουν τους ελέγχους.
Η κίνηση αυτή έρχεται την ώρα που τα διεθνή αεροδρόμια κάνουν αγώνα δρόμου για την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας (όπως η βιομετρική αναγνώριση).
Όπως προβλέπεται, το λογισμικό της Vision-Box θα ελέγχει τις φωτογραφίες των διαβατηρίων και θα τις συγκρίνει με τα πρόσωπα των επιβατών και από τις 28 χώρες της ΕΕ. Αν όλα πάνε καλά και το γαλλικό κράτος κάνει χρήση του λογισμικού, ο αριθμός των επιβατών που θα εξετάζονται βιομετρικά για να επιταχυνθεί η είσοδός τους θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 20%.
Σημειώνεται ότι η ADP έχει, ήδη, θέσει σε λειτουργία 37 μηχανήματα κι έχει παραγγείλει άλλα 87 μέχρι το 2021, με τα 45 εξ αυτών να αναμένεται να λειτουργήσουν φέτος. Ανάλογα συστήματα λειτουργούν ήδη στο Αμστερνταμ, σε 22 αεροδρόμια των ΗΠΑ, ενώ και η Ιαπωνία έχει επενδύσει από πέρυσι στα συστήματα αναγνώρισης προσώπου.
Η εταιρεία διαχείρισης των παρισινών αεροδρομίων, Groupe ADP...
, άρχισε ήδη να κάνει δοκιμές στο λογισμικό αναγνώρισης προσώπων, με άμεσο στόχο τον καλύτερο έλεγχο των μεταναστών και φυσικά μετά τις πολύνεκρες τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι.
Το νέο λογισμικό κατασκευάστηκε από την πορτογαλική εταιρεία Vision-Box και τη Morpho Detection, μονάδα της Safran που τώρα έχει πωληθεί στην Smiths Group. Μετά τις επιθέσεις σε Παρίσι και Νίκαια το 2015 και το 2016, το γαλλικό κράτος απαιτούσε να έχει στη διάθεσή του ηλεκτρονικά αρχεία από κάθε επιβάτη που περνούσε τον συνοριακό έλεγχο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διπλασιάζεται ο αριθμός των επιβατών που έμπαιναν σε πρόσθετη αναμονή τουλάχιστον μιας ώρας για να περάσουν τους ελέγχους.
Η κίνηση αυτή έρχεται την ώρα που τα διεθνή αεροδρόμια κάνουν αγώνα δρόμου για την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας (όπως η βιομετρική αναγνώριση).
Όπως προβλέπεται, το λογισμικό της Vision-Box θα ελέγχει τις φωτογραφίες των διαβατηρίων και θα τις συγκρίνει με τα πρόσωπα των επιβατών και από τις 28 χώρες της ΕΕ. Αν όλα πάνε καλά και το γαλλικό κράτος κάνει χρήση του λογισμικού, ο αριθμός των επιβατών που θα εξετάζονται βιομετρικά για να επιταχυνθεί η είσοδός τους θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 20%.
Σημειώνεται ότι η ADP έχει, ήδη, θέσει σε λειτουργία 37 μηχανήματα κι έχει παραγγείλει άλλα 87 μέχρι το 2021, με τα 45 εξ αυτών να αναμένεται να λειτουργήσουν φέτος. Ανάλογα συστήματα λειτουργούν ήδη στο Αμστερνταμ, σε 22 αεροδρόμια των ΗΠΑ, ενώ και η Ιαπωνία έχει επενδύσει από πέρυσι στα συστήματα αναγνώρισης προσώπου.