Εγκλωβισμένοι από την ανακολουθία των πολιτικών των ελληνικών κυβερνήσεων βρίσκονται 157.349 ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, οι οποίοι από το 2011 και μετά προχώρησαν στην απόκτηση ακριβότερων οχημάτων με καύσιμο το diesel, στοχεύοντας πως θα κάνουν απόσβεση μέσω του φθηνότερου καυσίμου....
Σημειώνεται πως το Νοέμβριο του 2011 το κράτος ενθάρρυνε τους πολίτες στην επιλογή αυτοκινήτων με κινητήρες diesel...., τα οποία κοστίζουν μεν ακριβότερα από 2.000 ως 4.000 ευρώ σε σύγκριση με τα οχήματα με τους αντίστοιχους κινητήρες βενζίνης αλλά οι ιδιοκτήτες τους ελπίζουν ότι η διαφορά θα αποσβεστεί μέσα σε λίγα χρόνια λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης, της απουσίας τελών κυκλοφορίας και του φθηνότερου καυσίμου.
Η συνεπής στάση του Δημοσίου κράτησε μόλις 4 χρόνια, καθώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήλθε να ανατρέψει τον προγραμματισμό 157.349 ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων απέκτησαν diesel ΙΧ από την 1 η Νοεμβρίου του 2011 ως το τέλος Φεβρουαρίου του 2016.
Η αρχή έγινε με την επιβολή τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με εκπομπές ρύπων πάνω από 90g/km, μέτρο που έπληξε πολλά φθηνά ντίζελ νέας τεχνολογίας. Πλέον η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να βρει 5,4 δισ. ευρώ ως το 2018, εξετάζει την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν που επιβάλλεται στη βενζίνη. Ο στόχος είναι να εισρεύσουν στα ταμεία του κράτους έσοδα 400 εκατ. ευρώ.
Το μέτρο της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν της βενζίνης, πιθανότατα μέσω μεγάλης αύξησης στο diesel και μιας ανεπαίσθητης μείωσης στην επιβάρυνση της βενζίνης, παγιδεύει τρεις στους πέντε ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται σήμερα στους δρόμους της χώρας.
Αυτό συμβαίνει διότι μετά την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από τον Νοέμβριο του 2011 το μερίδιο των καινούργιων ΙΧ με κινητήρες ντίζελ από το 4% που ήταν το 2010 εκτινάχθηκε στην περιοχή του 60%!
Σημειώνεται πως το Νοέμβριο του 2011 το κράτος ενθάρρυνε τους πολίτες στην επιλογή αυτοκινήτων με κινητήρες diesel...., τα οποία κοστίζουν μεν ακριβότερα από 2.000 ως 4.000 ευρώ σε σύγκριση με τα οχήματα με τους αντίστοιχους κινητήρες βενζίνης αλλά οι ιδιοκτήτες τους ελπίζουν ότι η διαφορά θα αποσβεστεί μέσα σε λίγα χρόνια λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης, της απουσίας τελών κυκλοφορίας και του φθηνότερου καυσίμου.
Η συνεπής στάση του Δημοσίου κράτησε μόλις 4 χρόνια, καθώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήλθε να ανατρέψει τον προγραμματισμό 157.349 ιδιοκτητών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, που σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων απέκτησαν diesel ΙΧ από την 1 η Νοεμβρίου του 2011 ως το τέλος Φεβρουαρίου του 2016.
Η αρχή έγινε με την επιβολή τελών κυκλοφορίας σε οχήματα με εκπομπές ρύπων πάνω από 90g/km, μέτρο που έπληξε πολλά φθηνά ντίζελ νέας τεχνολογίας. Πλέον η κυβέρνηση στην προσπάθειά της να βρει 5,4 δισ. ευρώ ως το 2018, εξετάζει την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν που επιβάλλεται στη βενζίνη. Ο στόχος είναι να εισρεύσουν στα ταμεία του κράτους έσοδα 400 εκατ. ευρώ.
Το μέτρο της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν της βενζίνης, πιθανότατα μέσω μεγάλης αύξησης στο diesel και μιας ανεπαίσθητης μείωσης στην επιβάρυνση της βενζίνης, παγιδεύει τρεις στους πέντε ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων που κινούνται σήμερα στους δρόμους της χώρας.
Αυτό συμβαίνει διότι μετά την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από τον Νοέμβριο του 2011 το μερίδιο των καινούργιων ΙΧ με κινητήρες ντίζελ από το 4% που ήταν το 2010 εκτινάχθηκε στην περιοχή του 60%!