Ακούμε για το σαξες στόρι που ήρθε και
έρχεται..αλλά δυστυχώς εμείς μόνο καταστροφή βλέπουμε. Το πράγμα πάει από το κακό στο χειρότερο και
φυσικά η νευραλγική περιοχή της Θράκης αντί
ενδυναμώνεται ώστε να κρατήσει τον πληθυσμό και να αντέξει στην
Τουρκοποίηση της περιοχής αντίθετα εγκαταλείπεται συνεχώς ενώ πολλοί νέοι
εγκαταλείπουν την περιοχή σε αναζήτηση καινούργιας γης που θα τους δώσει τα......
προς το ζην.
Σε μια συνάντηση με τον Νίκο
Λυγερό..είχε πει ….όταν έχεις μια γωνία την κρατάς και την έχεις σαν κόρη
οφθαλμού. Γιατί πραγματικά αν βάλουμε ότι ο Έβρος και η Θράκη είναι ακριβώς στην γωνία της
Ελλάδος και μάλιστα σε στρατηγικό σημείο ανάμεσα σε τρία κράτη και φυσικά θα
μπορούσε να παίξει ρολό μεγάλο το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που καταρρέει και
φυσικά σαν διακομιστικός κόμβος εμπορίου ανάμεσα στις χώρες της Μαύρης Θάλασσας
και του Αιγαίου παρακάμπτοντας τα Δαρδανέλια και την ισχύ της Τουρκίας. Αλλά
έχουμε γράψει χιλιάδες φορές για το θέμα
……αλλά φωνή εν τη ερήμω.
Σήμερα σε όλη αυτή την κατάσταση θα
έρθει αν επιτευχθεί ένα άλλο σαξες στόρι …Είχαμε πανηγυρίσει ,για την σύνδεση
την αεροπορική πριν μερικές μέρες με την Λήμνο και άλλες ίσως περιοχές από
αεροπορική εταιρία που και άλλες φορές μας άφησε στα κρύα του λουτρού και σήμερα
στα καθημερινά αφού το δρομολόγιο ακυρώθηκε.
Ένα άλλο χτύπημα η ακύρωση του
δρομολογίου για Αγ. Πετρούπολη που έφερνε αρκετούς Ρώσους τουρίστες στην
περιοχή..άρα πάλι στα δικά μας και στον απομονωτισμό. Βέβαια είναι και το
καράβι ..που θα μπει για Κρήτη ..αλλά ας
το δούμε μπροστά και μετά βλέπουμε …..άρα κάτι που είχε αρχίσει να κινείται
…..πάλι μένει στην αδράνεια.
Βέβαια εδώ και 5 χρόνια ακούμε για τα
υδατοδρόμεια ..και υδατοδρόμεια δεν
βλέπουμε. Τα τελευταία νέα λένε για το 2016…φάτε μάτια ψάρια και κοιλιά
περίδρομο, όπως λέμε….
Στο τέλος ήρθε η επιβράβευση του σαξές
στόρι….. το κλείσιμο της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης. Και όμως η Θράκη με τα
δύο εργοστάσια της στην Ορεστιάδα και στην Ξάνθη …έβγαζε το 50% της παραγωγής
και ζήτησης της ζάχαρης, η Ελλάδα ήτανε επαρκής σε ζάχαρη, ενώ γινότανε και
εξαγωγές. Σήμερα τα εργοστάσια των Σερρών και της Ορεστιάδας κλείνουν..αφού
πέρσι είχε κλείσει και αυτό της Ξάνθης.
Και τι σημαίνει αυτό για την περιοχή.
Όχι δεν θα χάσουν την δουλεία τους μόνο 100 άνθρωποι που εργαζότανε σε αυτό. Η
ΕΒΖ είναι μια μεταποιητική βιομηχανία. Άρα παίρνει πρώτη ύλη και την
μετατρέπει. Και αυτή η πρώτη ύλη είναι από τους Ελληνικούς αγρούς που ήδη έχουν
ερημώσει και θα ερημώσουν ακόμα ποιο πολύ.
Και φυσικά κανείς θα αναρωτηθεί γιατί; Η
τρόικα θα πει ότι φταίει κανείς. Και όμως όχι. Η Ελληνική ποσόστωση που και
πολλοί συμπολίτες μας δεν το γνωρίζουν, είναι γύρω στους 160.000 τόνους. Από
αυτούς παράγονται σήμερα μόνο, 40.000 τόνοι. Και όμως, κάποτε, θυμάμαι
παραγότανε πολλοί τόνοι και τα Ούνιμοξ ήταν στους δρόμους κάθε φθινόπωρο.
Σήμερα ούτε αυτήν την πενιχρή ποσόστωση δεν παράγουμε. Τις φταίει; Και φυσικά
μη έχοντας ούτε παραγωγή, με εισαγωγές δεν μπορείς να φέρεις ανάπτυξη.
Οι βιομηχανίες βάμβακος κλείσανε σχεδόν όλες.
Οι μεταποιητικές βιομηχανίες σχεδόν όλες
είναι κλειστές, εκτός από μερικές. Πως θα έρθει η ανάπτυξη, όταν ο 3ος
κτηνοτροφικός νομός μετά και τα χτυπήματα της Ευλογιάς έχει συρρικνωθεί ενώ σε
όλη την περιφέρεια του Έβρου δεν υπάρχει ούτε σφαγείο; Ποιά μορφή ανάπτυξης
ετοιμάζουν για την Θράκη;
Και όμως ο τόπος είναι πλούσιος. Με απέραντες
πεδιάδες, λιβάδια. Και φυσικά και σε
ορυκτά. Από πετρέλαιο έως ζεόλιθο.
Και όμως εδώ δεν κινείται τίποτα Η
επένδυση του ζεόλιθου .. ανεξηγήτως έμεινε στα χαρτιά ..ενώ καμιά προσπάθεια
δεν γίνεται για να ξαναζωντανέψει. Οι δρόμοι και οι συνδετήριοι άξονες της
Εγνατίας εδώ και μισό αιώνα γίνονται …κάθε τόσο μας ανακοινώνουν και 2-3
χιλιόμετρα που θα παραδωθούν…35 χιλιόμετρα γίνονται εδώ και 40 χρόνια και κάθε
δεκαετία παραδίδονται και 2-3 χιλιόμετρα. Μιλάμε για τον άξονα Μάνδρα Ψαθάδες
Διδυμότειχο, ενώ ο φόρος αίματος από τα ατυχήματα μεγάλος.
Από την άλλη το θέμα των αγωγών. Όλοι οι
αγωγοί περνούν από την Θράκη και τον Έβρο. Μιλάμε για τον παλιό αγωγό φυσικού
αερίου..που τροφοδοτεί την Ελλάδα όλη μ φυσικό αέριο..αλλά στην Θράκη καμιά
πόλη δεν έχει δίκτυο ..άρα το όφελος μηδέν. Εκτός αυτού ο αγωγός που περνά δεν
αφήνει ανταποδοτικά, έστω οφέλη στην
τοπική κοινωνία. Και μιλάμε για καινούργιους αγωγούς, τον ΤΑΡ και τον
καινούργιο σταθμό LNG,
σταθμό υγροποιημένου αερίου. Τι θα γίνει όμως; Θα υπάρχει στο τέλος δίκτυο στην
Θράκη; Θα υπάρχουν ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινωνία; Γιατί ανάπτυξη
σημαίνει και φτηνή ενέργεια για αυτόν που θα επενδύσει ή και μορφές
εναλλακτικής ενέργειας. Και φυσικά γιατί να θέλω έναν αγωγό που να περνάει από
τα μέρη μου, δεν θα προσφέρει τίποτα..νεκρώνοντας μάλιστα και περιοχές γόνιμες
και φυσικά εγώ δεν θα έχω τίποτα, ενώ κάποιοι θα θησαυρίζουν πουλώντας σε
άλλους τον θησαυρό, που ονομάζεται φυσικό αέριο.
Οι
βιομηχανίες κλείνουν, τα λιμάνια κοιμούνται, οι τουριστικοί προορισμοί μένουν
στα χαρτιά και συνήθως και πολλοί συμπολίτες μας δεν το γνωρίζουν οι αγωγοί
περνούν αλλά δεν αφήνουν τον θησαυρό να
τρέξει. Αν κάποιος είχε στην κατοχή του, το δάσος της Δαδιάς, το Δέλτα του Έβρου,
τα γεωθερμικά πεδία στο Αρείστηνο της Αλεξανδρούπολης, τα ιστορικά ιαματικά λουτρά Τραϊανούπολης, το
απολιθωμένο δάσος Λευκίμης, την Μαρώνεια, την Μεσημβρία, τα Άβδηρα, την
Σαμοθράκη(εδώ μιλάμε για ένα νησί με τα όλα του, από ιστορία, φυσική ομορφιά,
ορειβασία, παραλίες, ιαματικά νερά), κλπ …..θα έπρεπε να είναι τόπος επαγγελίας
……και ας αφήσουμε τους καρεκλοκενταύρους ανίκανους και εντελώς επικίνδυνους
ειδήμονες του Αθηνοκεντρικού κράτους ……Οι τοπικοί φορείς τι κάνουν..για αυτόν
τον τόπο …..και μιλάμε ότι τα έσοδα μόνο από την εκμετάλλευση των πηγών που
προαναφέραμε θα έφερνε εκατομμύρια ….και θέσεις εργασίας …..απλώς
κοιμόμαστε..και περιμένουμε άνεργοι …να έρθει το σαξες στόρι ………μόνο που αντί
για σαξές στόρι βλέπω ..σεξ στόρι ..και καθαρή
αποδυνάμωση και φτωχοποίηση της περιοχήςpanosmandalos@yahoo.gr.