

Ο αντιπρόεδρος της τουρκικής κυβέρνησης Αλί Μπαμπατζάν πάντως δήλωσε πως ήδη η Επιτροπή Σχεδιασμού του Κράτους έχει ολοκληρώσει το σχεδιασμό αυτής της Διώρυγας και τόνισε «πως αυτό το σχέδιο είναι πραγματοποιήσιμο και θα συζητηθεί σε όλο τον κόσμο».
Ο Μπαμπάτζάν δήλωσε πως με την κατασκευή του ‘δεύτερου Βοσπόρου» θα πρέπει να αλλάξουν οι πορείες κάποιων βασικών οδικών αξόνων της Κωνσταντινούπολης,όπως και να κατασκευαστούν κάποιες γέφυρες πάνω στη διώρυγα.
Στόχος της τουρκικής κυβέρνησης είναι γεωστρατηγικός, θα ελαφρύνει την κίνηση των πλοίων στο Βόσπορο, όμως η συνθήκη του Μοντρέ που ισχύει για τα Στενά ενδέχεται να μην ισχύει για τη συγκεκριμένη Διώρυγα. Παράλληλα με την κατασκευή αυτής της διώρυγας τα πλοία δεν θα καθυστερούν να περνούν τα Στενά με αποτέλεσμα να μην κατασκευαστεί ποτέ πετρελαιαγωγός που παρακάμπτει την περιοχή όπως ο Μπουργκάζ-Αλεξανδρούπολης.
Ολο το σχέδιο αναμένεται να κοστίσει περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Η διώρυγα θα έχει μήκος 50 χιλιομέτρων.