Η τουρκική κορβέτα TCG Beykoz (F-503) που εικονίζεται στην φωτογραφία, προερχόμενη από την Σμύρνη πέρασε πριν λιγες ώρες ανοικτά του Σουνίου μεταξύ Κέας και Κύθνου σε μία πρόκληση από αυτές που πλέον συνηθίζει η Τουρκία και τις θεωρεί "αβλαβή διέλευση". Αυτή την στιγμή βρίσκεται ανατολικά της Κρήτης παρακολουθούμενη από την παλά φρεγάτα κλάσης "S", την F451 Λήμνος...
Δεν παρενοχλήθηκε σε κανένα σημείο της πλεύσης της, παρ'ότι δεν έχει απενεργοποιήσει τα οπλικά της συστήματα και κάνει συχνές εκπομπές προς την βάση της.
Η πλεύση της σε ακτίνα βολής πυροβόλου από την Αττική, έρχεται λίγες ώρες μετά την διαρροή της πρότασης του ειδικού συνοτνιστή για την "επίλυση" του προβλήματος των υποβρυχίων Σκαραμαγκά, Μ.Αναστασόπουλου για πώληση των δύο υπό αποπεράτωση υποβρυχίων Type 214 για να εξοικονομηθεί 1 δισ. ευρώ!
Ας δούμε και την σχετική ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ:
"Η τουρκική κορβέτα “BΕΥΚΟΖ”, εξερχόμενη από το λιμάνι της Σμύρνης, εισήλθε την 08 Δεκεμβρίου (16:10) σε Ελληνικά Xωρικά Ύδατα μεταξύ Εύβοιας – Άνδρου και κινούμενη μεταξύ Κέας – Κύθνου, εξήλθε την 08 Δεκεμβρίου (19:32) ΝΔ Κύθνου. Στη συνέχεια κινήθηκε σε Διεθνή Ύδατα Δυτικά Μήλου, Βόρεια Κρήτης και την 09 Δεκεμβρίου με Ανατολική πορεία απομακρύνθηκε Ανατολικά Κρήτης".
Προφανώς το τουρκικό Ναυτικό ήθελε να δείξει πoιος κάνει πλέον κουμάντο στο Αιγαίο. Μην ξεχνάμε ότι λόγω έλλειψης καυσίμων, λιπαντικών και ανταλλακτικών μείζονα άσκηση φρεγατών στο Αιγαίο έχει να διεξαχθεί εδώ και ένα χρόνο.
Άλλωστε με τον ειρωνικό τίτλο "Πωλούνται τα ελληνικά υποβρύχια - Οι Έλληνες άλλαξαν γνώμη και δεν θεωρούν ότι πρέπει να υπερασπιστούν το Αιγαίο" η τουρκική εφημερίδα Habertürk στην ιστοσελίδα της σχολιάζει την είδηση της πρότασης πώλησης των υποβρυχίων Type 214. Ενώ και η Radikal γράφει ότι «Πωλεί ακόμη και τα υποβρύχιά της η χρεοκοπημένη Ελλάδα. Μετά τα νησιά της, τώρα φαίνεται πως πουλά τα υποβρύχια της».
Η εν λόγω κορβέτα που προχώρησε στην σημερινή πρόκληση, υπηρέτησε ως F781 D'Estienne d'Orves, αρχικά και εν συνεχεία της δόθηκε η ονομασία Henri Honoré d'Estienne d'Orves από το γαλλικό Ναυτικό. Παραδόθηκε το 1999 στο τουρκικό Ναυτικό. Είναι το πρώτο σκάφος της ομώνυμης γαλλικής κλάσης.
Η Τουρκία δεν προβαίνει για πρώτη φορά σε τέτοιου είδους προκλήσεις με το συγκεκριμένο πλοίο. Στις 28/09/2011 και στις 02/12/11, πάλι είχε πλεύσει στα ανοικτά της Αττικής, παρακολουθούμενη από σκάφη του ΠΝ.
Η κορβέτα, όπως προείπαμε είναι κλάσης D'Estienne d'Orves A69, δηλαδή είναι μία από τις έξι μεταχειρισμένες κορβέτες που παρέλαβε από την Γαλλία το τουρκικό Ναυτικό.
Πρόκειται για αδελφό σκάφος της TCG Bodrum (F-501) που τον Αύγουστο του 2009 είχε αφήσει "ενθύμιο" το θόλο του σόναρ στην βυθό έξω από το Καστελλόριζο.
Έχει μήκος 80 μέτρα, πλάτος 10,3 και βύθισμα 5,3. Η πρόωσή της εξασφαλίζεται από 2 κινητήρες ντήζελ SEMT Pielstick 12PC2V400 ισχύος 8,9 μέγκαβατ, που κινούν δυο τετράφυλλες προπέλες.
Η μέγιστη ταχύτητά της φτάνει τους 24 κόμβους, ενώ αν πέσει στους 15 ή στους 18 εξασφαλίζει μέγιστη ακτίνα δράσης 4.500 και 3.000 ναυτικά μίλια αντίστοιχα. Το πλήρωμά της αποτελείται από 7 αξιωματικούς και 83 υπαξιωματικούς/ναύτες.
Η σουίτα των αισθητήρων της αποτελείται από ένα ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφάνειας DRBV 51A, ένα ραντάρ ελέγχου πυρός DRBC 32E, ένα ραντάρ ναυτιλίας DECCA 1226 και ένα σόναρ πλώρης DUBA 25 (προφανώς είναι αυτό που βρίσκεται τώρα κολλημένο στον ύφαλο). Το δε πακέτο της ηλεκτρονικού πολέμου αποτελείται από ένα ραντάρ αναχαίτισης ARBR 16, δυο εκτοξευτές δολωμάτων τύπου Dagaie και ένα σύστημα αντιμέτρων SLQ-25 Nixie.
Ο οπλισμός της αποτελείται από 2 αντιπλοϊκούς πύραυλους MM38 Exocet, 1 ναυτικό πυροβόλο των 100 χλστ. σε πύργο CADAM με σύστημα ελέγχου πυρός Najir, 2 πυροβόλα των 20 χλστ., 4 πολυβόλα των 12,7 χλστ. 4 τορπίλες τύπου L3 ή L5 και έναν εκτοξευτή ανθυποβρυχιακών ρουκετών των 375 χλιστ.
defencenet.gr
Δεν παρενοχλήθηκε σε κανένα σημείο της πλεύσης της, παρ'ότι δεν έχει απενεργοποιήσει τα οπλικά της συστήματα και κάνει συχνές εκπομπές προς την βάση της.
Η πλεύση της σε ακτίνα βολής πυροβόλου από την Αττική, έρχεται λίγες ώρες μετά την διαρροή της πρότασης του ειδικού συνοτνιστή για την "επίλυση" του προβλήματος των υποβρυχίων Σκαραμαγκά, Μ.Αναστασόπουλου για πώληση των δύο υπό αποπεράτωση υποβρυχίων Type 214 για να εξοικονομηθεί 1 δισ. ευρώ!
Ας δούμε και την σχετική ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ:
"Η τουρκική κορβέτα “BΕΥΚΟΖ”, εξερχόμενη από το λιμάνι της Σμύρνης, εισήλθε την 08 Δεκεμβρίου (16:10) σε Ελληνικά Xωρικά Ύδατα μεταξύ Εύβοιας – Άνδρου και κινούμενη μεταξύ Κέας – Κύθνου, εξήλθε την 08 Δεκεμβρίου (19:32) ΝΔ Κύθνου. Στη συνέχεια κινήθηκε σε Διεθνή Ύδατα Δυτικά Μήλου, Βόρεια Κρήτης και την 09 Δεκεμβρίου με Ανατολική πορεία απομακρύνθηκε Ανατολικά Κρήτης".
Προφανώς το τουρκικό Ναυτικό ήθελε να δείξει πoιος κάνει πλέον κουμάντο στο Αιγαίο. Μην ξεχνάμε ότι λόγω έλλειψης καυσίμων, λιπαντικών και ανταλλακτικών μείζονα άσκηση φρεγατών στο Αιγαίο έχει να διεξαχθεί εδώ και ένα χρόνο.
Άλλωστε με τον ειρωνικό τίτλο "Πωλούνται τα ελληνικά υποβρύχια - Οι Έλληνες άλλαξαν γνώμη και δεν θεωρούν ότι πρέπει να υπερασπιστούν το Αιγαίο" η τουρκική εφημερίδα Habertürk στην ιστοσελίδα της σχολιάζει την είδηση της πρότασης πώλησης των υποβρυχίων Type 214. Ενώ και η Radikal γράφει ότι «Πωλεί ακόμη και τα υποβρύχιά της η χρεοκοπημένη Ελλάδα. Μετά τα νησιά της, τώρα φαίνεται πως πουλά τα υποβρύχια της».
Η εν λόγω κορβέτα που προχώρησε στην σημερινή πρόκληση, υπηρέτησε ως F781 D'Estienne d'Orves, αρχικά και εν συνεχεία της δόθηκε η ονομασία Henri Honoré d'Estienne d'Orves από το γαλλικό Ναυτικό. Παραδόθηκε το 1999 στο τουρκικό Ναυτικό. Είναι το πρώτο σκάφος της ομώνυμης γαλλικής κλάσης.
Η Τουρκία δεν προβαίνει για πρώτη φορά σε τέτοιου είδους προκλήσεις με το συγκεκριμένο πλοίο. Στις 28/09/2011 και στις 02/12/11, πάλι είχε πλεύσει στα ανοικτά της Αττικής, παρακολουθούμενη από σκάφη του ΠΝ.
Η κορβέτα, όπως προείπαμε είναι κλάσης D'Estienne d'Orves A69, δηλαδή είναι μία από τις έξι μεταχειρισμένες κορβέτες που παρέλαβε από την Γαλλία το τουρκικό Ναυτικό.
Πρόκειται για αδελφό σκάφος της TCG Bodrum (F-501) που τον Αύγουστο του 2009 είχε αφήσει "ενθύμιο" το θόλο του σόναρ στην βυθό έξω από το Καστελλόριζο.
Έχει μήκος 80 μέτρα, πλάτος 10,3 και βύθισμα 5,3. Η πρόωσή της εξασφαλίζεται από 2 κινητήρες ντήζελ SEMT Pielstick 12PC2V400 ισχύος 8,9 μέγκαβατ, που κινούν δυο τετράφυλλες προπέλες.
Η μέγιστη ταχύτητά της φτάνει τους 24 κόμβους, ενώ αν πέσει στους 15 ή στους 18 εξασφαλίζει μέγιστη ακτίνα δράσης 4.500 και 3.000 ναυτικά μίλια αντίστοιχα. Το πλήρωμά της αποτελείται από 7 αξιωματικούς και 83 υπαξιωματικούς/ναύτες.
Η σουίτα των αισθητήρων της αποτελείται από ένα ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφάνειας DRBV 51A, ένα ραντάρ ελέγχου πυρός DRBC 32E, ένα ραντάρ ναυτιλίας DECCA 1226 και ένα σόναρ πλώρης DUBA 25 (προφανώς είναι αυτό που βρίσκεται τώρα κολλημένο στον ύφαλο). Το δε πακέτο της ηλεκτρονικού πολέμου αποτελείται από ένα ραντάρ αναχαίτισης ARBR 16, δυο εκτοξευτές δολωμάτων τύπου Dagaie και ένα σύστημα αντιμέτρων SLQ-25 Nixie.
Ο οπλισμός της αποτελείται από 2 αντιπλοϊκούς πύραυλους MM38 Exocet, 1 ναυτικό πυροβόλο των 100 χλστ. σε πύργο CADAM με σύστημα ελέγχου πυρός Najir, 2 πυροβόλα των 20 χλστ., 4 πολυβόλα των 12,7 χλστ. 4 τορπίλες τύπου L3 ή L5 και έναν εκτοξευτή ανθυποβρυχιακών ρουκετών των 375 χλιστ.
defencenet.gr