Η φετινή, που πραγματοποιήθηκε με βάση δείγμα 400 ατόμων, αναδεικνύει την πρόθεση των καταναλωτών για ''τεράστια'' -όπως σημειώνει η ''Interview''- περικοπή όλων των δαπανών. Το «μαχαίρι» στις δαπάνες φαίνεται ότι θα έχει ώς αποτέλεσμα ν΄ανταλλαγούν φέτος λιγότερα και φθηνότερα δώρα μεταξύ φίλων και συγγενών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από οκτώ στους δέκα ερωτώμενους (84,9%) δηλώνουν ότι η οικονομική τους κατάσταση τα φετινά Χριστούγεννα είναι χειρότερη σε σχέση με πέρυσι. Για λόγους συγκρίσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 76,6% το 2010 και το 44,2% το 2009, ενώ πέρυσι έφτασε στο 84,9% -όπως και φέτος.
Ως φυσικό επακόλουθο της επιδεινούμενης οικονομικής τους κατάστασης, σχεδόν οκτώ στους δέκα καταναλωτές (ποσοστό 78,8%) υποστηρίζουν ότι φέτος θα είναι λιγότερο γενναιόδωροι σε σχέση με πέρυσι, ως προς τις αγορές δώρων (έναντι ποσοστού 41,8% το 2009). Παράλληλα, το 75% των ερωτηθέντων απαντά ότι θα συρρικνώσει τη χρήση πιστωτικής κάρτας τα φετινά Χριστούγεννα, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 66% το 2011.