«H πλοιοκτήτρια εταιρεία γνώριζε πολύ καλά ότι θα κάναμε υπόκλιση στο νησί, ήταν μια καθιερωμένη πρακτική» είπε στον εισαγγελέα του Γκροσσέτο ο Ιταλός κυβερνήτης του μοιραίου κρουαζιερόπλοιου «Costa Concordia», Francesco Schettino.
«Υπήρξαν πολλές παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλες παραθαλάσσιες περιοχές και η συνήθεια αυτή, λειτουργούσε θετικά, ως διαφήμιση, για την εταιρεία Costa» προσθέτει ο καπετάνιος του «Concordia», περνώντας στην αντεπίθεση, καθώς φαίνεται, απέναντι στην πλοιοκτήτρια εταιρεία...
Ο πλοιοκτήτης, έως τώρα, είχε αρνηθεί κάθε σχετική ευθύνη, κάνοντας γνωστό ότι ίσως, μία μόνο φορά, μπορεί να είχε πληροφορηθεί για τη συγκεκριμένη αυτή αλλαγή στην πορεία πλεύσης.
Το συγκεκριμένο στοιχείο αναμένεται να αποδειχθεί καθοριστικής σημασίας για την τελική απόδοση ευθυνών και στην επιβάρυνση των αποζημιώσεων που θα ζητήσουν οι επιβάτες και οι ενώσεις καταναλωτών.
Σχετικά με την καθυστέρηση στην έναρξη των διαδικασιών εκκένωσης του πλοίου, ο καπετάνιος, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, δήλωσε στους εισαγγελείς ότι «έδωσε εντολή να αρχίσει η όλη διαδικασία, όταν κατάλαβε ότι δεν υπήρχε καμία δυνατότητα να γυρίσει πίσω».
Κατά τον Ιταλό καπετάνιο, που κατηγορείται για πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας, «πριν εκκενωθεί ένα πλοίο, πρέπει να υπάρχει η βεβαιότητα ότι δεν είναι πλέον σε θέση να συνεχίσει να επιπλέει, διότι, διαφορετικά, δημιουργείται πανικός χωρίς αιτία».
Το κύριο όμως, μοιραίο λάθος, που καταλογίζεται στον Schettino είναι ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες και αποδεικτικά στοιχεία, εγκατέλειψε το «Costa Concordia», ενώ χιλιάδες επιβάτες δεν είχαν ακόμη ανεβεί στις σωσίβιες λέμβους.
Εν τω μεταξύ, το πτώμα μίας ακόμη γυναίκας εντόπισαν οι διασώστες στο ναυάγιο, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των νεκρών σε 13.
Οι δύτες εντόπισαν ένα ακόμη πτώμα στο κατάστρωμα 7, σε βάθος περίπου δέκα μέτρων, δήλωσε εκπρόσωπος της Αρχής Πολιτικής Προστασίας.
«Υπήρξαν πολλές παρόμοιες περιπτώσεις σε άλλες παραθαλάσσιες περιοχές και η συνήθεια αυτή, λειτουργούσε θετικά, ως διαφήμιση, για την εταιρεία Costa» προσθέτει ο καπετάνιος του «Concordia», περνώντας στην αντεπίθεση, καθώς φαίνεται, απέναντι στην πλοιοκτήτρια εταιρεία...
Ο πλοιοκτήτης, έως τώρα, είχε αρνηθεί κάθε σχετική ευθύνη, κάνοντας γνωστό ότι ίσως, μία μόνο φορά, μπορεί να είχε πληροφορηθεί για τη συγκεκριμένη αυτή αλλαγή στην πορεία πλεύσης.
Το συγκεκριμένο στοιχείο αναμένεται να αποδειχθεί καθοριστικής σημασίας για την τελική απόδοση ευθυνών και στην επιβάρυνση των αποζημιώσεων που θα ζητήσουν οι επιβάτες και οι ενώσεις καταναλωτών.
Σχετικά με την καθυστέρηση στην έναρξη των διαδικασιών εκκένωσης του πλοίου, ο καπετάνιος, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, δήλωσε στους εισαγγελείς ότι «έδωσε εντολή να αρχίσει η όλη διαδικασία, όταν κατάλαβε ότι δεν υπήρχε καμία δυνατότητα να γυρίσει πίσω».
Κατά τον Ιταλό καπετάνιο, που κατηγορείται για πολλαπλή ανθρωποκτονία εξ αμελείας, «πριν εκκενωθεί ένα πλοίο, πρέπει να υπάρχει η βεβαιότητα ότι δεν είναι πλέον σε θέση να συνεχίσει να επιπλέει, διότι, διαφορετικά, δημιουργείται πανικός χωρίς αιτία».
Το κύριο όμως, μοιραίο λάθος, που καταλογίζεται στον Schettino είναι ότι, σύμφωνα με μαρτυρίες και αποδεικτικά στοιχεία, εγκατέλειψε το «Costa Concordia», ενώ χιλιάδες επιβάτες δεν είχαν ακόμη ανεβεί στις σωσίβιες λέμβους.
Εν τω μεταξύ, το πτώμα μίας ακόμη γυναίκας εντόπισαν οι διασώστες στο ναυάγιο, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των νεκρών σε 13.
Οι δύτες εντόπισαν ένα ακόμη πτώμα στο κατάστρωμα 7, σε βάθος περίπου δέκα μέτρων, δήλωσε εκπρόσωπος της Αρχής Πολιτικής Προστασίας.