Η οικονομική κρίση άλλαξε ριζικά την ελληνική αγορά αυτοκινήτου και ενώ
μέχρι πρότινος οι έμποροι αγόραζαν αυτοκίνητα από άλλα κράτη-μέλη
(κυρίως Γερμανία, Βέλγιο) τώρα τα εγχώρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
έρχονται και τα παίρνουν οι Γερμανοί έμποροι!...
Μάλιστα έχουν στηθεί και ειδικά “κανάλια” διοχέτευσης των αυτοκινήτων μέσω πολύ μεγάλων ιστοσελίδων που κάνουν online δημοπρασίες όπως το ......
Autobid.de το οποίο έχει και συνεργάτες στην Ελλάδα.
Μάλιστα έχουν στηθεί και ειδικά “κανάλια” διοχέτευσης των αυτοκινήτων μέσω πολύ μεγάλων ιστοσελίδων που κάνουν online δημοπρασίες όπως το ......
Οι συνεργάτες του Autobid.de μεταβαίνουν στους εμπόρους που θέλουν να δημοπρατήσουν τα οχήματά τους εκτός συνόρων και μετά τον σχολαστικό έλεγχο προβαίνουν στην έγκριση της ανάρτησης για κάποιο ή κάποια αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες το συγκεκριμένο site απευθύνεται μόνο σε εμπόρους αυτοκινήτων τόσο για την διάθεση όσο και για την απόκτηση των αυτοκινήτων και μάλιστα για να γίνει κανείς μέλος της ιστοσελίδας οι ιδιοκτήτες του ζητάνε αναλυτικά τα στοιχεία της εταιρείας κάποιου εμπόρου, το ΑΦΜ όπως επίσης και φωτοτυπία της ταυτότητάς του!
Πάντως ο Ελληνας επιχειρηματίας που έχει τα δικαιώματα του Autobid.de στην Ελλάδα είναι γνωστός από το παρελθόν από άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες ενώ συνεργάζεται και με μεγάλο έμπορο αυτοκινήτων στα νότια προάστια που εκτελεί χρέη πραγματογνώμονα...
Πάντως τη λύση εξαγωγής του αυτοκινήτου τους αναζητούν και χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων κυρίως μεγάλου κυβισμού που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να διαθέσουν στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό οι τιμές τους κυμαίνονται σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα σε σχέση πάντα με το κόστος απόκτησής τους πριν από ελάχιστα χρόνια πριν.
Οπως τονίζει στην “Ημερησία” το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης: “Εδώ και 30 χρόνια όλοι οι έμποροι αυτοκινήτων μετέβαιναν σε άλλα κράτη-μέλη ώστε να προμηθευτούν φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα παρά το γεγονός πως υπάρχει πολύ υψηλή φορολόγηση κατά την εισαγωγή τους. Τώρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά και πλέον οι εναπομείναντες συνάδελφοι αναζητούν διακαώς να βρουν ένα κανάλι διάθεσης των εγχώριων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που μένουν επί μήνες αδιάθετα στις εκθέσεις και απαξιώνονται πλέον καθημερινά.”.
Τράπεζες
Η εύρεση ενός νέου καναλιού διάθεσης των κατασχεμένων και εταιρικών αυτοκινήτων των τραπεζών άλλαξε και τη στάση τους απέναντι στους εμπόρους αυτοκινήτων.
Ειδικότερα μέχρι πρότινος τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που δεν ήξεραν τι να κάνουν τα κατασχεμένα και εταιρικά αυτοκίνητα προσπαθούσαν να τα διαθέσουν στην ελληνική αγορά και πάλι μέσω των εμπόρων αυτοκινήτων. Εξαιτίας της μοναδικής επιλογής που είχαν οι τράπεζες αναγκάζονταν πολλές φορές μέχρι και να χαρίζουν κυριολεκτικά κάποια αυτοκίνητα όταν γίνονταν μαζικές αγορές από εμπόρους. Τώρα όμως επειδή βρήκαν νέους πελάτες μέσω των online δημοπρασιών στη Γερμανία οι Ελληνες έμποροι τους είναι περιττοί. Το αποτέλεσμα είναι πως αν κάποιος έμπορος θέλει να αποκτήσει κάποιο κατασχεμένο ή εταιρικό ΙΧ μπορεί να το προμηθευτεί σε “ακριβή” τιμή και βέβαια μόνο με την μετρητοίς καταβολή του τιμήματος!
Αλλωστε όπως επισημαίνουν τραπεζικά στελέχη στην “ΗτΣ” καλύτερα να διαθέτουμε το στόλο των οχημάτων μας σε ξένους εμπόρους και να εισπράττουμε μετρητά παρά να τα διαθέτουμε σε Ελληνες εμπόρους που δεν έχουν την άνεση ρευστότητας των ξένων!
Γερμανική “εκτέλεση”!
Ενα ακόμη θέμα που έχει έρθει στην επιφάνεια με την αλλαγή των δεδομένων αφορά στους γερμανούς κυρίως συνεργάτες των ελλήνων εμπόρων που εδώ και δεκαετίες κυριολεκτικά “ξεφόρτωναν” τις μάντρες αυτοκινήτων της Γερμανίας και του Βελγίου πληρώνοντας αδρά τους συνεργάτες που είχαν στις συγκεκριμένες χώρες. Σήμερα όπως φαίνεται οι ξένοι έμποροι αυτοκινήτων “εκτελούν” τους Ελληνες συναδέλφους τους χωρίς κανένα ίχνος οίκτου!
Μάλιστα όπως αναφέρει στην “Ημερησία” ο οικονομικός επόπτης του ΣΕΕΑΕ κ. Κωνσταντίνος Κυράτσος: “Οι συνεργάτες που τόσα χρόνια έχουμε στην Γερμανία, στο Βέλγιο και σε άλλα κράτη-μέλη αντί να έρθουν σε εμάς ώστε να τους βοηθήσουμε να προμηθευτούν τα εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ σε άκρως δελεαστικές τιμές και να κερδίσουμε και εμείς έστω λίγα ευρώ εκείνοι αποφάσισαν να κινηθούν αυτόνομα στην ελληνική αγορά και μάλιστα δεν είναι και λίγες οι φορές που φέρονται και αντισυναδελφικά. Με λίγα λόγια τόσα χρόνια εμείς τους ταΐζαμε αγοράζονται αυτοκίνητα από τις εμπορίες που είχαν στα άλλα κράτη-μέλη ενώ εκείνοι σήμερα όχι μόνο δεν μας βοηθούν αλλά εύχονται να κλείσουμε το συντομότερο δυνατόν.
Πτώση και στα μεταχειρισμένα
Σημαντική είναι πλέον και η πτώση 18,9% που καταγράφουν οι μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα καθώς στο 11μηνο 300.241 ΙΧ έναντι 370.536 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Ωστόσο σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία τον Οκτώβριο καταγράφηκε πτώση 55,3% σε σχέση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι και ο λόγος ήταν η οικονομική και πολιτική αβεβαιότητα που είχε κυριεύσει όλους τους Ελληνες πολίτες και δη καταναλωτές.
Πτώση 31,5% στις εισαγωγές ΙΧ
Ο Φόρος Πολυτελείας σε συνδυασμό με την έλλειψη ρευστότητας φαίνεται πως έπληξε για τα καλά τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη. Ειδικότερα για τον Οκτώβριο οι εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ κατέγραψαν πτώση ρεκόρ 61,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2010 που δεν υπήρχε ο συγκεκριμένος φόρος καθώς εισήχθησαν 638 μοντέλα έναντι 1.642 οχημάτων.
Σε επίπεδο 10μήνου οι εισαγωγές μεταχειρσιμένων αυτοκινήτων καταγράφουν πτώση 31,5% καθώς έχουν εισαχθεί 9.272 ΙΧ έναντι 13.550 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.