Γράφει ο Ευγένιος Ανδρικόπουλος
Ο ανακουφιστικός
αναστεναγμός στο λιπαρό πρόσωπο του προέδρου των Βιομηχάνων κ.
Δασκαλόπουλου για την κατά των Ελλήνων σκληρότητα των μέτρων Πετέν,
έμοιαζε με ομιλούσα σιωπή. Επειδή μόλις μερικές ημέρες πριν στο Λονδίνο είχε
πλειοδοτήσει στην επενδυτική (!) αγορά ενός πίνακα ζωγραφικής αξίας 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων και αγωνιούσε
αν ο Πετέν θα απέστελνε τον λογαριασμό στον συνήθη ύποπτο. Τον ελληνικό
λαό ένας εκπαιδευτικός του οποίου για παράδειγμα, θα χρειαζόταν 80 χρόνια
εργασίας για να τον αποκτήσει ενώ ο υπάλληλός του κ. Δασκαλόπουλου
εκατό!
Άρα ο
Πετέν δεν ψευδόταν. Λεφτά υπάρχουν. Το ερώτημα που εξακολουθεί να
παραμένει αναπάντητο είναι από ποιες μαύρες τρύπες έχουν απορροφηθεί. Με
δεδομένο ότι το χρήμα έχει οσμή και αποθηκευτικές προτιμήσεις δεν έχουμε παρά να
στήσουμε καρτέρι στους αποταμιευτήρες του. Τις τράπεζες. Διαβάζω λοιπόν στα
απόκρυφα κιτάπια της Ένωσης Ελληνικών τραπεζών.. «Περίπου τριάντα χιλιάδες
ελληνικές οικογένειες φυλάσσουν εντόκως στα τμήματα private
banking ένα μικρό θησαυρό που
αγγίζει τα 50 δις ευρώ ενώ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ίδιων των
τραπεζιτών, άλλα τόσα επίσης ελλήνων καταθετών λιμνάζουν στα θησαυροφυλάκια
ευρωπαϊκών τραπεζών.» Κατά πρόσθεση εκατό δις.. Περίπου το ένα τρίτο του
χρέους.. Μόνο; Κι επειδή απορία ψάλτου βηξ, έσπευσε η πηγή μου (ανώτατο στέλεχος
της Εθνικής) να μου διευκρινίσει ότι δεν συνυπολογίζονται και τα περίπου 150
δις καταθέσεων ελληνικού ενδιαφέροντος off
shore εταιριών. Προσέξατε
κομψή.......... διατύπωση; Ελληνικού ενδιαφέροντος!! Μάλλον σε δημοσίους υπαλλήλους θα
αναφερόταν!! Και φυσικά, κατέληξε, στην παρατεταμένη εκ του ανικανοποίητου
απορία μου, ότι μόνο ως υποψία μπορούμε να υποθέσουμε το μέγεθος του πλούτου των πολυεθνικών που ενώ
παράγεται από ελληνικό αίμα μεταγγίζεται στις έδρες τους επί της
αλλοδαπής. Κι αυτή η υποψία υπερβαίνει τα εκατό δις ανά τριετία! Μάλλον
αλβανοπακιστανοπερσαριό θα είναι..
Πως
προκύπτει η ασύδοτη κερδοφορία; Ένα τμήμα της από τις εισηγμένες στο
Χρηματιστήριο εταιρείες είχαν κέρδη: 11,8 δις το 2009, 10 δις το
2008 και 11,3 δις το 2007. Από την μεταξύ του 2004 –2008 μείωση του συντελεστή
φορολόγησης σε 25% από 35% και την περίπου 4,5 δις από την
περαίωση ανέλεγκτων χρήσεων. Από την μη απόδοση του ΦΠΑ (περίπου 6,5 δις)
ο οποίος κατακρατείται από τις επιχειρήσεις ενώ καταβάλλεται ανελλιπώς από τον
λαό. Ιδιαίτερα η ετήσια κλοπή του ΦΠΑ εξισούται με την καταβολή των επίσης
ετήσιων συντάξεων συμπεριλαμβανομένης και της δέκατης τρίτης και δέκατης
τέταρτης σύνταξης που απαλλοτριώθηκε από τον Πετέν. Από την ανεπιστρεπτί
δανειοδότηση και επιδότηση των εφοπλιστών με ελληνικό ιδρώτα για την κατασκευή
των μαούνων τους στην άπω ανατολή. Μόνο από την Εθνική έχουν λάβει με
εγγύηση του ελληνικού δημοσίου φυσικά 5,5 δις και 3,5 από την
Πειραιώς δίχως να έχω ιδέα ποια είναι η συμμετοχή των άλλων τραπεζών.
Κάπως έτσι αιμοδοτείται το θαύμα της «Ελληνικής» ναυτιλίας. Με τις λαϊκές
αποταμιεύσεις που στην περίπτωση όμως του ΝΑΤ αποκτά επιπλέον ανήθικο χαρακτήρα
επειδή: Με την μορφή δανεισμού βούτηξαν οι επίχρυσοι μαουνιέρηδες το χρήμα των
ασφαλισμένων απόμαχων της θάλασσας. Και το άρπαξαν δίχως να επιστρέψουν δεκάρα
τσακιστή!!(Κάποιοι δηλώνουν πως το ανέλαβε το πιο σύντομο ανέκδοτο της χώρας.
Η δικαιοσύνη!!) Να γιατί το
ΝΑΤ βουλιάζει στα ρηχά νερά του λιμανιού.
Και τώρα
ας εστιάσουμε στο πως ακριβώς και σε ποιες θέσεις εργασίας επενδύονται τα
χρήματα των φορολογουμένων μετά τα μακροβούτια της ελιτοκρατίας στα
λιμνάζοντα νερά τους: Ο Θόδ. και Γιάννα Αγγελοπούλου κατά το ο εχθρός του καλού
είναι το καλλίτερο πούλησαν τη θαλαμηγό τους για ν’ αγοράσουν ένα υπερσύγχρονο mega
yacht μήκους 85,6 μέτρων κι αξίας 150 εκατομ. $. Ο εφοπλιστής Προκοπίου έχει
παραγγείλει θαλαμηγό 106 μέτρων αξίας πάνω από 180 εκατ.$. Του Π. Δράγνη το σκάφος δυστυχώς υστερεί
κατά μερικά μέτρα. Είναι μόνον 82 . Η μήκους 55 μέτρων θαλαμηγός του Μελισσανίδη
κοστίζει 85 εκ. , του Κούστα 60 εκ. , του Βαφειά το ίδιο. Για να ακολουθούν οι
Κοπελούζος, Πατέρας, Τσάκος, Αλαφούζος, Κωστόπουλος, Ρέστης, Βασιλάκης,
Κοντομηνάς, Μαρινόπουλος ο Σπ. Λάτσης (νοικιάζει την 117 μέτρων «Τurama», σε μη
έχοντες κότερο επιχειρηματίες, αντί 90.000 ? τη μέρα) με διακυμάνσεις ως προς
τις τιμές αγοράς τους και με την κατώτατη να τοποθετείται περίπου στα πενήντα
εκατομμύρια ευρώ. Κι επειδή time
is money 220 ιδιωτικά αεροσκάφη τα πλείστα
εκ των οποίων ανήκουν στην ίδια ελίτ, είναι νηολογημένα στα Ελληνικά
αεροδρόμια.
Είναι
πλέον κάτι περισσότερο από προφανές. Λατινοαμερικανοποιήθηκε η Ελλάδα. Κόπηκε,
μοιράστηκε στα δύο με το συντριπτικά πολυπληθέστερο κομμάτι της εμάς. Τον δικό
μας κόσμο εντός του οποίου κυριαρχούν η ανεργία οι απολύσεις, οι εργασιακοί
εξευτελισμοί, η ανασφάλιστη εργασία, η υπό αίρεση σύνταξη και με ασαφή
ημερολογιακό προσδιορισμό, κάρτες, δάνεια, αυτοκτονίες μικρομεσαίων ανεργία η
προσωρινή απασχόληση που παραπέμπει στην προσωρινή ζωή ή στο χρονικό ενός
προαναγγελθέντος θανάτου.. Και με την αισχρή μειοψηφία στον δικό τους. Τους
τραπεζίτες, τους βιομήχανους κι
εφοπλιστές, τους επενδυτές του τζόγου, των swaps, τα golden boys, τις πολυτελείς επαύλεις, τα
ιδιωτικά τζετ, τις θαλαμηγούς, τις χειροποίητες Bentley και θηριώδη
Hummer, διαμάντια και τσάντες Luis Vitton και Hermes, η Μύκονος, το
Κολωνάκι και η Εκάλη, σαλέ και σούσι μπαρ, χαριτωμένοι μόδιστροι και
«καλλιτεχνάδες διανοούμενοι λινάτσες», όπως λένε κι οι Active
Member. Ένας κόσμος ικανοποίησης των αριστοκρατικών διαστροφών που επικάθηται
του αυχένα μας ως κατακτητής..
Αν όμως οι καμήλες δεν γονάτιζαν δεν θα τις
φόρτωναν ποτέ.
Ευγένιος
Ανδρικόπουλος
eandrik@otenet.gr