Σύμφωνος με τις θέσεις της Ιεραρχίας που εκφράζονται σε φυλλάδιο για
την οικονομική κρίση με τίτλο «Προς τον Λαό» που διανέμεται στις
εκκλησίες φέρεται να είναι ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της Αρχιεπισκοπής, Χάρη Κονιδάρη, «ο Αρχιεπίσκοπος δεν διαχωρίζει τη θέση του από τη Σύνοδο και την Ιεραρχία».
Στο τετρασέλιδο κείμενο γίνεται λόγος για χώρα που «φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας» ενώ σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι «είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας...
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της Αρχιεπισκοπής, Χάρη Κονιδάρη, «ο Αρχιεπίσκοπος δεν διαχωρίζει τη θέση του από τη Σύνοδο και την Ιεραρχία».
Στο τετρασέλιδο κείμενο γίνεται λόγος για χώρα που «φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας» ενώ σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι «είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας...
Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι
είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των
κυρίαρχων-δανειστών μας.... Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας
και της οικονομίας που σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε,
γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ;
Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες,
τα ίδια».
Ο συντάκτης του κειμένου, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, χρησιμοποίησε τις εισηγήσεις για την οικονομική κρίση που ενέκρινε η Ιεραρχία του περασμένου Οκτωβρίου, εξαπολύει........
βέλη κατά της
πολιτικής ηγεσίας, που «δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο
λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που
πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο
και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».Ο συντάκτης του κειμένου, ο οποίος, σύμφωνα με πληροφορίες, χρησιμοποίησε τις εισηγήσεις για την οικονομική κρίση που ενέκρινε η Ιεραρχία του περασμένου Οκτωβρίου, εξαπολύει........
Σε άλλο σημείο επισημαίνεται: «Είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει
στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την
πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης
φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης
πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή
του τόπου μας... Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε
δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των
κυρίαρχων-δανειστών μας... Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και
της οικονομίας, που σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε,
γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ;
Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες,
τα ίδια».
Πιο οξεία είναι η κριτική εναντίον των πολιτικών προσώπων σε άλλο σημείο του κειμένου: «Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στην καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις...».
Η κριτική στους πολιτικούς συνεχίζεται και σε άλλα σημεία: «Μια ηγεσία που δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».
Ο συντάκτης του κειμένου πάντως, αναφέρεται και στις ευθύνες των πολιτών λέγοντας: «Μια ηγεσία που στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού. Και από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς, που λειτουργήσαμε ανεύθυνα παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματιστήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων».
Ασκεί όμως και αυτοκριτική για τους εκκλησιαστικούς ταγούς, λέγοντας ότι: «Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν».
Πιο οξεία είναι η κριτική εναντίον των πολιτικών προσώπων σε άλλο σημείο του κειμένου: «Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στην καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις...».
Η κριτική στους πολιτικούς συνεχίζεται και σε άλλα σημεία: «Μια ηγεσία που δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».
Ο συντάκτης του κειμένου πάντως, αναφέρεται και στις ευθύνες των πολιτών λέγοντας: «Μια ηγεσία που στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού. Και από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς, που λειτουργήσαμε ανεύθυνα παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματιστήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων».
Ασκεί όμως και αυτοκριτική για τους εκκλησιαστικούς ταγούς, λέγοντας ότι: «Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν».