Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

"Αερομαχίες" στην Υ.Π.Α. για το Μπλακάουτ


Εμφύλιος πόλεμος μαίνεται τις τελευταίες ημέρες μεταξύ των συνδικαλιστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Οι... συμπλοκές ξεκίνησαν προχθές, όταν η πτώση των συστημάτων επικοινωνίας στο Κέντρο Ελέγχου Πτήσεων της περιοχής Αθηνών- Μακεδονίας καθήλωσε στο έδαφος δεκάδες αεροσκάφη.

Οι αλληλοκατηγορίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και των ηλεκτρονικών της ΥΠΑ αποκαλύπτουν την... άλλη πλευρά των απεργιακών κινητοποιήσεων που εξαγγέλλουν κατά καιρούς οι εργαζόμενοι. Οι ελεγκτές ετοιμάζονται για τη δεύτερη απεργία τους μέσα στον τελευταίο μήνα με αφορμή το προχθεσινό μπλακάουτ. Οπως όμως καταγγέλλουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών, πίσω από αυτές τις κινητοποιήσεις κρύβονται οικονομικά αιτήματα του κλάδου- διεκδικούν μερίδιο από τα τέλη υπερπτήσεων αεροσκαφών που φτάνουν τα 80 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο. Στόχος των ελεγκτών αποτελεί η ανατροπή των σχεδίων του υπουργείου για αλλαγή του καθεστώτος λειτουργίας της υπηρεσίας και για περιορισμό των προνομίων τους.

Σύμφωνα με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, εκτός από το βραχυκύκλωμα της Κυριακής, έχουν προηγηθεί εξίσου ............
σοβαρά περιστατικά. Οπως επισημαίνουν, το σύστημα επικοινωνίας μπορεί ανά πάσα στιγμή να τους προδώσει. Ενδεικτικά αναφέρουν την πτώση των συστημάτων επικοινωνιών και επιτήρησης (radar) στον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης στις 16 Ιουλίου, τις αλλεπάλληλες πτώσεις του radar στο αεροδρόμια της Ρόδου το διάστημα ΙουνίουΑυγού- στου, τις παρεμβολές στις συχνότητες και τα προβλήματα στο σύστημα Ρallas που αγοράστηκε το 2001 αντί 52 δισ. ευρώ.

Οι ελεγκτές υποστηρίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει τη διοίκηση της ΥΠΑ και το υπουργείο Μεταφορών για την επικινδυνότητα του συστήματος και είχαν καταγγείλει ότι δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του ελληνικού εναέριου χώρου και πρέπει να αντικατασταθεί.

Από την πλευρά τους, οι ηλεκτρονικοί της ΥΠΑ θεωρούν αδικαιολόγητη τη στάση των ελεγκτών. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά χθες στον «Βήμα FΜ» ο πρόεδρός τους κ. Θ. Καλογερόπουλος , το σύστημα συντηρείται συστηματικά. Θα μπορούσαν, όπως εξηγεί, με το πάτημα ενός κουμπιού να το γυρίσουν στο εφεδρικό. Σύμφωνα με τον ίδιο, το εφεδρικό κάνει την ίδια δουλειά με το κανονικό σύστημα με μια διαφορά, δεν δίνει το στίγμα του αεροσκάφους. Δηλαδή οι ελεγκτές έπρεπε να επιφορτιστούν με μια «αγγαρεία»: να ζητούν από τους πιλότους το στίγμα τους. Οι ηλεκτρονικοί αποδίδουν τον θόρυβο που δημιούργησαν οι ελεγκτές σε μια προσπάθεια να δικαιολογηθούν οι κινητοποιήσεις τους.

Ωστόσο οι ελεγκτές καταγγέλλουν ότι το εφεδρικό σύστημα δεν πληροί τις ευρωπαϊκές παραμέτρους ασφαλείας και ότι δεν μπορεί να καλύψει το κύριο σύστημα για περισσότερο από δέκα λεπτά. Γι΄ αυτό αποφάσισαν να προχωρήσουν σε μείωση της χωρητικότητας του εναέριου χώρου κατά 30% και σε εφαρμογή περιοριστικών μέτρων ώσπου να ερευνηθούν οι αιτίες που προκαλούν τις πτώσεις των συστημάτων επικοινωνίας.

Τον ρόλο του Πόντιου Πιλάτου έχει αναλάβει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Β. Αλεβιζόπουλος ο οποίος παρατηρεί ότι το σύστημα επικοινωνίας μπορεί να μη λειτουργεί τέλεια, δεν χρειάζεται όμως αντικατάσταση. Οπως επισημαίνει, χρειάζεται απλώς αναβαθμίσεις κάθε 6-7 χρόνια. Σε κάθε περίπτωση ο υπουργός Μεταφορών κ. Δ.Ρέππας έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών την αγορά νέου συστήματος επικοινωνιών.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι 3.000 εργαζόμενοι της ΥΠΑ εκπροσωπούνται από 23 συνδικαλιστικούς φορείς εκ των οποίων οι τρεις έχουν επιλέξει να μην εκπροσωπούνται στην Ομοσπονδία.


Το kafeneio-gr ενθαρρύνει τους αναγνώστες να εκφράζουν τις απόψεις τους μέσα από την ιστοσελίδα μας. Παρακαλούμε όμως τα κείμενα να μην είναι υβριστικά, να μην παραπέμπουν σε άλλους ιστότοπους, να γράφονται στην ελληνική ή την αγγλική γλώσσα (όχι greeklish), να είναι κατανοητά και τέλος να είναι κατά το δυνατόν σύντομα. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.

AddToAny