Γράφει ένας θαμώνας του καφενείου μας
Λοιπόν ξεκινάμε. 80 χιλιάδες μαθητές περίπου, στην τρίτη λυκείου κάθε χρόνο.
80 χιλιάδες στην β λυκείου και 80 χιλιάδες στην α λυκείου.
Φροντιστήρια στην γ λυκείου: γύρω στα 1000 ευρώ ανά μαθητή και ανά μήνα.
Φροντιστήρια στην β λυκείου: γύρω στα 600 ευρώ ανά μαθητή και ανά μήνα.
Φροντιστήρια στην α λυκείου: γύρω στα 450 ευρώ ανά μαθητή και ανά μήνα.
Χρήματα για γ λυκείου 80 εκατομμύρια το μήνα
Χρήματα για β λυκείου 48 εκατομμύρια το μήνα
Χρήματα για β λυκείου 36 εκατομμύρια το μήνα
Σύνολο για τις ελληνικές οικογένειες 164 εκατομμύρια ευρώ κάθε μήνα πάνε σε μαθήματα εκτός σχολείου. Τα θέλετε τον χρόνο; 1,5 δις στους 9 μήνες που διαρκεί η σχολική χρονιά. Τα μισά τουλάχιστον από αυτά σε ιδιαίτερα. Αυτό σημαίνει ότι τα μισά από αυτά δεν φορολογούνται, δεν προσφέρουν εισφορές στα ταμεία, δεν υπάρχουν. Ενώ τα άλλα μισά των φροντιστηρίων προσφέρουν μηδαμινές εισφορές αφού οι ωρομίσθιοι που εργάζονται εκεί παίρνουν ελάχιστα χρήματα και απλώς συνεισφέρουν στην αύξηση του εισοδήματος του ιδιοκτήτη.
Ας σκεφτούμε τώρα που θα πήγαιναν αυτά τα χρήματα αν δεν έπρεπε να δίνονται απ΄τους γονείς που δουλεύουν δυο και τρεις δουλειές για να κρατήσουν την ..........
.οικογένεια τους: Στην αποταμίευση; Δεν νομίζω, την στιγμή που όλοι προσπαθούν να μειώσουν τρύπες. Στην κατανάλωση λοιπόν θα πάνε με την μορφή κάλυψης χρεών προς τράπεζες, αγορά ειδών πρώτης ανάγκης, κλπ. Άρα τι γίνεται φίλοι μου; Πέφτει 1,5 δις ευρώ στο εμπόριο, στην αγορά ζεστό ζεστό.
Από αυτό το 1,5 δις βέβαια γυρνούν στο κράτος με την μορφή ΦΠΑ περίπου τα 300 εκατομμύρια και σαν φόρος άλλα 300 εκατομμύρια (με συντελεστή 20%, λέω εγώ τώρα).
Κάντε έναν έλεγχο σήμερα μέσω του TAXIS πόσα παίρνει το κράτος από τα μαθήματα εκτός σχολείου και θα καταλάβετε για τι διαφορές μιλάω.
Υλοποίηση: Ολοήμερο Λύκειο. 4 ώρες μετά το πρωινό πρόγραμμα. Διδασκαλία σε μαθηματικά, φυσική, χημεία, πληροφορική και φιλολογικά που εξετάζονται τα παιδιά.
Αν η χώρα έχει 1000 λύκεια περίπου, θέλετε περίπου 700 μαθηματικούς, 500 φυσικούς, 200 χημικούς, 800 φιλόλογους και 200 πληροφορικής. Σύνολο περίπου 2500 καθηγητές. Θα σας στοιχίζουν γύρω στα 60 εκατομμύρια το χρόνο μικτά τα οποία μπορείτε να τα φορολογείτε άμεσα και να εισφέρουν στα ταμεία.
Οποτε δεν χρειαζεται η πρόσθετη διδακτική στήριξη. Καταργήστε την. Προσφέρει ελάχιστα στα παιδιά για να μην πω τίποτα, όπως γίνεται. Και αυτό σας το λέει κάποιος που δουλεύει σε μαθήματα πρόσθετης.
Το ολοήμερο Λύκειο αντικαθιστά λοιπόν τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα. Στελέχωση από καθηγητές που έχουν περάσει στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ , ώστε να έχουν διαβάσει τουλάχιστον παιδαγωγικά και να ξέρουν να συμπεριφερθούν στα παιδιά. Σταματάτε έτσι και το αίσχος που ισχύει στους πίνακες διορισμών (μην αναλύσω το τι γίνεται εκεί με χρόνια βύσματα και ρουσφέτια γιατί θα φριξετε). Προϋπόθεση η επιτυχία στον ΑΣΕΠ για την απόκτηση προϋπηρεσίας. Αφήστε τις μεταβατικές περιόδους για άλλη φορά. Η Moody’s δεν καταλαβαίνει από μεταβατικές περιοδους για να βολευτουν τα βυσματα της προηγουμενης περιοδου. Εχετε καιρο να το οργανωσετε σωστα μεχρι την επομενη σχολικη χρονιά.
Συμπέρασμα: 1,5 στην αγορά, 600 εκατομμύρια στα άδεια ταμεία κάθε χρόνο (σκεφτείτε ότι 750 εκατομμύρια εφάπαξ, έδωσε η προηγούμενη κυβέρνηση για να στηρίξει όλη την αγροτική παραγωγή της χώρας πέρυσι, αν τα έδωσε τελικά), σας ευγνωμονούν άμεσα 250 χιλιάδες οικογένειες, κάνετε μαζικούς διορισμούς σε καθηγητές (χρόνιο αίτημα του κλάδου) και δεν χρειάζεται ούτε το ένα δις για την παιδεία ούτε τίποτα. Χρησιμοποιώντας το ολοήμερο μπορείτε να κάνετε ότι πρωτοποριακό θέλετε μετά όπως ηλεκτρονικό βιβλίο, ECDL και ότι άλλο θέλετε.
Οι σύμβουλοι σας θα μπορέσουν να βρουν τα ακριβή νούμερα και τα ακριβή ποσά. Εγώ απλώς δίνω στο περίπου και με βάση αυτά που το φτωχό μυαλό μου μπόρεσε να σκεφτεί. Αυτά.
Αναγνωστης.